کد خبر: ۱۸۷۲۵۴
زمان انتشار: ۲۳:۰۴     ۱۶ آذر ۱۳۹۲

آندرانیک تیموریان می‌گوید تیم ملی ایران در جام جهانی زنگ تفریح حریفان نخواهد بود. او می‌گوید نمی‌خواهیم مثل یک توریست به برزیل بر ویم و برگردیم.

هافبک تیم ملی ایران که با حضور در برزیل دومین جام جهانی خود را تجربه خواهد کرد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره قرعه‌کشی انجام شده و هم‌گروهی ایران با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین و حضور ایران در جام جهانی صحبت کرد.

* دیشب تکلیف گروه‌بندی جام جهانی مشخص شد. می‌خواهیم بدانیم تو به عنوان بازیکنی که برای دومین بار پا به جام جهانی می‌گذاری چه نظری درباره هم‌گروهی با آرژانتین، نیجریه و بوسنی داری؟

برداشت من این است که گروه ما می‌توانست خیلی بدتر از چیزی باشد که از گلدان‌ها خارج شد. فکر کنید اگر جای استرالیا، ما با اسپانیا، شیلی و هلند همگروه می‌شدیم، چه اتفاقی برای ما می‌افتاد. مطمئنا حرفی برای گفتن نداشتیم اما اگر بخواهیم واقع‌بینانه صحبت کنیم و رویا پردازی انجام ندهیم، گروه فعلی نیز گروه آسانی نیست. به هر حال تقدیری است که خداوند برای ایران رقم زده است و ما باید از حالا تنها به فکر آماده کردن خودمان باشیم. در این چند ماه خیلی مهم است که چگونه آماده شویم. ما باید بر روی داشته‌هایمان تمرکز کنیم. جام جهانی مثل لیگ نیست که وقتی برای جبران وجود داشته باشد. هیچ تیمی در برزیل حق اشتباه ندارد. هر تیمی که آمادگی فیزیکی، روحی روانی بیشتری داشته باشد، می‌تواند موفق‌تر شود.

* درباره همگروهی با آرژانتین، نیجریه و بوسنی واکنش‌های متفاوتی وجود داشته. فکر می‌کنی بتوانیم سری در میان سرها پیدا کنیم؟

به هر حال همان طور که همه می‌دانند هر سه تیم رقبای سرسختی هستند. اما این را هم حتما حریفان می‌دانند که ایران در دو سال اخیر نتایج خوبی گرفته. ما اکنون در رده‌بندی آسیایی بهترین تیم هستیم و در رنکینگ جهانی نیز جهش خوبی داشته‌ایم.

* یکی از نگرانی‌های موجود،‌وضع جسمانی بازیکنان تیم ملی است. در جام ملت‌های آسیا غیر از شما، سایر بازیکنان از میانگین دوندگی کمی برخوردار بودند و این شاید یکی از دغدغه‌های بزرگ کی‌روش نیز باشد.

کادر فنی تیم ملی آنقدر دانا هست که این مسائل را مورد توجه قرار دهد. درست است که زمان زیادی را از دست داده‌ایم و نتوانستیم بازی‌های دوستانه خوبی داشته باشیم اما با تدابیر کادر فنی و کی‌روش فکر می‌کنم این مشکل کمتر شود.

* بعد از همگروهی ایران با آرژانتین، اکنون همه فکر‌ها بر روی لیونل مسی است. تو درباره رویارویی با مسی چه می‌توانی بگویی؟

شکی نیست که مسی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال دنیاست. او تاثیرگذارترین بازیکن آرژانتین در انتخابی جام جهانی بوده و می‌تواند به تنهایی سرنوشت یک بازی را عوض کند. اما فوتبال یک بازی گروهی است. آرژانتین تنها به مسی متکی نیست. آن‌ها بازیکنانی نظیر آگرو، دی ماریا و هیگوآین دارند و ما اگر می‌خواهیم فکری به حال این تیم بکنیم باید در مورد کل تیم آرژانتین برنامه داشته باشیم و نه تنها مسی.

* فکر می‌کنی ایران شانس صعود از مرحله گروهی را داشته باشد؟

مطمئنا همین طور است. ما روزهای سختی را با کارلوس کی‌روش پشت سر گذاشته‌ایم. زیاد زحمت کشیده‌ایم و نمی‌خواهیم در جام جهانی زنگ تفریح باشیم و مثل یک توریست برویم و برگردیم. باید برنامه‌ریزی کنیم. ایران شایسته این است که بتواند از مرحله گروهی برای اولین بار عبور کند و این تنها با شعار به دست نمی‌آید. باید سخت کار کنیم و آماده شویم.

* درباره بوسنی چه فکر می‌کنی؟

تیم‌های اروپای شرقی، فیزیکی و قدرتی هستند. من در زمان برانکو با این تیم بازی کردم. 2 بر صفر از این تیم عقب بودیم اما در نهایت توانستیم 3 بر 2 بوسنی را ببریم. فکر می‌کنم بوسنی حریف خیلی سرسختی باشد. آن‌ها با برنامه‌ای که داشتند، به خوبی توانستند به عنوان تیم نخست به جام جهانی صعود کنند. این تیم بازیکنانی نظیر ادین ژکو را دارد. درست است که غیر از او و یکی دو بازیکن دیگر، ستاره آنچنانی در این تیم وجود ندارد اما بوسنی تیمی یکدست است و من فکر نمی‌کنم بازی آسانی برابر این تیم داشته باشیم.

* یکی از دغدغه‌های موجود، تداخل زمانی دو بازی آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان با اردوی تیم ملی است که شاید در روزهای آینده چالش‌برانگیز شود. اول درباره این موضوع صحبت کن و اینکه فکر می‌کنی اولویت فوتبال ایران تا جام جهانی چه چیزی باید باشد.

درباره لیگ قهرمانان آسیا و تداخلش با اردوی تیم ملی من به عنوان یک بازیکن نمی‌توانم اظهار نظر کنم چرا که یک بحث مدیریتی است اما باید با تعامل، طوری رفتار کنیم که سودش برای فوتبال ایران باشد. اما اینکه می‌گویید اولویت‌ها چه باید باشد باید بگویم که تنها اردوها و بازی‌های دوستانه می‌تواند تیم ملی ایران را به گونه‌ای آماده کند که حضوری آبرومند داشته باشد. ما پس از صعودمان به جام جهانی 4 – 5 ماه را از دست دادیم. امیدوارم بتوانیم زمان از دست رفته را جبران کنیم. این فوتبال است. هر چه بکارید می‌توانید درو کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها