کد خبر: ۱۸۶۸۸۷
زمان انتشار: ۱۹:۴۶     ۱۵ آذر ۱۳۹۲
سرمربي تيم ملي ايتاليا، فدراسيون جهاني فوتبال را به خاطر شيوه تقسيم‌بندي تيم‌هاي دنيا در گلدان‌هاي قرعه‌کشي جام جهاني مورد انتقاد قرار دارد.
چزاره پراندلي سازوکار فيفا براي قرعه‌‌کشي مرحله گروهي جام جهاني 2014 را زير سوال برد. ملاک فيفا براي سيدبندي تيم‌ها (قراردادن تيم‌هاي در گلدان‌ها) رده‌اي است که آنها در رنکينگ ماه اکتبر سال قبل از برگزاري جام جهاني 2014 داشته‌اند.

اين شيوه قرعه‌کشي سبب شده است که تيم‌هايي مانند برزيل،‌ سوئيس که در حال حاضر در رده‌بندي فيفا پايين‌تر از ايتاليا قرار دارند و حتي تيم‌‌هايي مانند پرتغال که برخلاف آتزوري به زحمت و از مرحله‌ پلي‌آف به جام جهاني رسيده‌اند در گلدان يک قرار بگيرند. اين در حالي است که ايتاليا که به همراه هلند اولين صعودکنندگان اروپايي به جام جهاني بوده‌اند جزو 8 تيم سيد اولي محسوب نشده‌اند.

به نقل از تسنيم، پراندلي با مسخره توصيف کردن اين سازوکار به روزنامه گاتزتا دلو‌اسپورت گفت: من مي‌گويم که فيفا بايد براي آينده در قوانين خود براي قرعه‌کشي تجديدنظر کند. همه مي‌توانند تشخيص دهند که شيوه کنوني قرعه‌کشي مشکل دارد. آيا ملاک رده‌بندي فيفا است؟ مشکلي نيست. ما الان تيم هفتم جهان هستيم و در 2 سال و نيم گذشته هم جزو 7 تيم برتر دنيا بوده‌ايم.

وي افزود: فيفا فقط به رنکينگ ماه اکتبر نگاه مي‌کند که اين مسخره است. اين شيوه قرعه‌کشي، شرايط عجيب و غريبي را به وجود مي‌آورد.

تيم ملي ايتاليا يکي از 9 تيم اروپايي گلدان 4 قرعه‌کشي جام جهاني است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها