کد خبر: ۱۸۶۷۳۰
زمان انتشار: ۰۸:۵۵     ۱۴ آذر ۱۳۹۲
آیت‌الله ملک‌حسینی:
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تسهیلاتی کنونی بانک‌ها عمدتا" به اسم "وام" بوده ولی از "وام" خبری نیست، گفت: 95 درصد پرداختی‌ بانک‌ها در حال حاضر "وام" نیست.

به گزارش 598 به نقل از فارس، آیت‌الله ملک‌حسینی در جریان دیدارهای مردمی خود، شامگاه چهارشنبه میزبان کارکنان صندوق مهر امام رضا (ع) بود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار اظهار کرد: دین مبین اسلام که برای همه امور بشر قاعده و برنامه دارد، در موضوعات اقتصادی و معیشتی حساسیت بسیار بیشتری دارد چرا که جنگ در میدان اقتصاد و معیشت به مراتب از جنگ در میدان شمشیر و خون سخت‌تر است.

وی با بیان اینکه، بانک‌ها، مؤسسات و صندوق‌های مالی نیز در رأس مسائل اقتصادی هستند که بدون شک قواعد و برنامه خاص خود را دارند.

آیت‌الله ملک‌حسینی تصریح کرد: دانستن و تجارت دو اصل مهم در دین هستند که ارتباط مستقیمی با روزی حلال افراد دارند.

وی با بیان این توضیح، ادامه داد: 95 درصد مردم و مشتریان بانک‌ها از قراردادهایی که با بانک‌ها در اموراتی مانند دریافت تسهیلات دارند، دانش و اطلاعی در مورد مفاد و جزئیات آن ندارند و این عدم آگاهی عملکرد بانک‌ها را زیر سؤال برده است.

* در صندوق مهر امام رضا (ع) درب روی پاشنه خود می‌چرخد

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:‌ 95 درصد پرداختی‌های بانک‌ها تحت عنوان تسهیلات، به هیچ عنوان "وام" نیست و اصولا" وام معنا و مفهومی جز معنای فعلی آن در بانک‌ها دارد.

وی با بیان اینکه متأسفانه مردم این تسهیلات را به اسم "وام" می‌گیرند، تأکید کرد:‌ اگر طرف قرارداد بانک‌ها از همه شرایط قرارداد آگاه باشند، درآمد بانک‌ها از این طریق حلال است ولی در غیر این‌صورت حرام است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، با قدردانی از زحمات کارکنان و مدیریت صندوق مهر امام رضا (ع) اظهار کرد: مسائل و ایرادات مطرح شده در مورد تسهیلات بیشتر مربوط به بانک‌ها و مؤسسات مالی است و صندوق مهر امام رضا (ع) ظاهرا" وضعیت مطلوب‌تری دارد.

آیت‌الله ملک‌حسینی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: ظاهرا" در این صندوق درب بر روی پاشنه می‌چرخد و این موضوع امیدوارکننده است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: اگر روند کنونی بر این صندوق ادامه داشته باشد، آینده‌ای خوب برای صندوق مهر امام رضا (ع) متصور خواهیم بود.

به گزارش فارس، ارسلان حسن‌پور، مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد این صندوق گفت:‌ این صندوق از بدو تأسیس تاکنون 12 هزار فرصت شغلی به مبلغ 711 میلیارد ریال ایجاد کرده که نشان از اثرگذاری این صندوق در حوزه اشتغال است.

وی تصریح کرد: همچنین این صندوق تاکنون 40 هزار فقره تسهیلات ازدواج را به زوج‌های جوان پرداخت کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها