کد خبر: ۱۸۶۵۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۴     ۰۷ شهريور ۱۳۹۰
اتفاق تامل برانگیز صبح امروز شبکه خبر:
صبح امروز فضل الرحمان اوریا (روزنامه نگار و کارشناس افغان) در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر با بی شرمی تمام در رسانه ملی مواضع ضد ایرانی خود را بار دیگر تکرار کرد و سخنانی را مبنی بر انزوای کامل ایران در جهان بیان نمود. این کارشناس افغانی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اثر گذاری ایران در منطقه نیز گفت که در حال حاظر ایران تنها کشور دنیا است که در انزوای کامل به سر می برد و با هیچ یک از همسایگان خود رابطه دوستانه ندارد!
به گزارش پایگاه 598، صبح امروز شبکه خبر در گفتگوی زنده ای  با فضل الرحمن اوریا، روزنامه نگار افغانی که بارها نوک پیکان تهاجمات خود را بر ضد مواضع دیپلماتیک جمهوری اسلامی وارد کرد، به تحلیل اوضاع افغانستان پرداخت.

فضل الرحمان اوریا در این برنامه زنده تلویزیونی با بی شرمی تمام در رسانه ملی مواضع ضد ایرانی خود را بار دیگر تکرار کرد و سخنانی را مبنی بر انزوای کامل ایران در جهان بیان نمود.

این کارشناس افغانی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اثر گذاری ایران در منطقه نیز گفت که در حال حاظر ایران تنها کشور دنیا است که در انزوای کامل به سر می برد و با هیچ یک از همسایگان خود رابطه دوستانه ندارد!

وی همچنین در بخش دیگری در پاسخ به این سوال که دلیل ناکامی قدرت های غربی و ناتو برای ایجاد امنیت در افغانستان چه بوده است، با بیان مواردی غیر واقعی و همسو با منافع بیگانگان، عامل اصلی این وضعیت را مداخله کشورهای همسایه ما از جمله ایران و پاکستان و موجودیت مدیریت ضعیف افغانستان دانست.

چندی پیش نیز فضل الرحمن اوریا در مصاحبه ای با آژانس خبری روز گفته بود که نظام فعلی ایران تلاش می کند تا امنیت کشورهای همسایه ومنطقه راتهدید نماید وازاین طریق می خواهد نیروی خود را تقویت ببخشد.

اوریا تصریح نمود که: ایران نه تنها نایجیریا (نیجیریه) را بلکه ازآن طریق یمن، اردن،عربستان سعودی، لبنان، امریکای لاتین ودرمجموع کشورهای عربی را تهدید میکند.

وی چندی پیش نیز در مصاحبه ای ابراز داشته بود، که نقش ایران در سی سال گذشته در امور داخلی افغانستان منفی و مخرب بوده است و فعلاً این پروسه با شدت خود ادامه دارد. او می افزاید:"حال که کشور های غربی میخواهند برای حل بحران افغانستان به ایران سهم دهند، هدف شان کاهش تخریب و عنصر مداخلاتی ایران در امور داخلی افغانستان است. در طول سی سال گذشته ایران هم مداخله مستقیم در افغانستان داشته است و هم و از تعدادی باند های جنایتکار و اوباش، گروه ها و سازمانهایی حمایت کرده که همین گروه ها و سازمانها در افغانستان همیشه بحران آفرین بوده اند و به شیوه های مختلف بی ثباتی را در کشور ایجاد کرده و گسترش بخشیده اند.

جای سوال است که مسئولان رسانه ملی با چه توجیهی اقدام به دعوت از فردی با چنین پیشینه می کنند در حالی که برای دعوت از یک کارشناس داخلی چندین فیلتر وجود دارد و هر کسی نمی تواند در رسانه ملی، حتی با سوابق دانشگاهی و انقلابی و جهادی، حضور یابد. برای آشنایی جزئی به مواضع و تحلیل های این روزنامه نگار افغانی ، فقط کافی بود لحظه ای در اینترنت نام ایشان را جستجو می نمودند. درست است که رسانه باید انعکاس دهنده ی تحلیل های مختلف باشد ولی این گونه تحلیل های تک بعدی و تنگ نظرانه و همسو با اهداف مستکبران جهانی ، در رسانه ملی آن هم از سوی چنین افرادی، واقعا جای تاسف دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
خاک بر سر ... رسانه کنند که تصویر یه افغانیه متحجر و بی سواد رو از رسانه ملی پخش می کنند.
پاسخ
ناشناس
GERMANY
۱۴:۱۷ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
من مستقیم شاهد این مصاحبه بودم واقعا شرم آور بود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
افغان ها همیشه تاریخ اهل سوء استفاده بوده اند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
یک تار موی احمد شاه مسعود می ارزد به تمام این اوباش افغانی . این یارو هندونه فروشم نیست که آوردنش تلویویزیون
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
این یارو رو من می شناسم یک بارهم با بی بی سی مصاحبه کرده بود علیه ایران هر چی خواست گفت.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۴ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
حاج سعید قاسمی می خوان دعوت کنند باید به 1000 نفر پاسخگو باشی ولی این مرتیکه رو همین جوری ورداشتن آوردن .
ممیزی های صدا و سیما فقط برای حزب الله است نه برای بقیه ....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
این چه حرفی است که: افغانها فلان!
یعنی همه افغانی ها مشکل دارند و همۀ ایرانی ها فرشته اند!
حالا یک نخاله ضداسلام پیدا کردید و با اون چوب حراج به همه افغانی ها می زنید! جالب اینجاست که این جملات افتراق افکن را سایتتون هم می ذاره روی سایت!
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۱۱:۲۲ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
مجري هم بايد جواب مي داد: اگه ايران منزويه چرا چند وقت يكبار ناتو و آمريكا براي شركت ايران تو اجلاس افغانستان موس موس مي كنن؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۵ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
این یک شگرد رسانه ای است که رسانه ها با آوردن کارشناس هایی با نظرات متفاوت از خودشان نوعی بی طرفی نشان میدهند تا بگویند فقط برای آنها حرف حق مدنظر است و در این میان این مجری و عوامل شبکه اند که با مدیریت بحث میان کارشناسان مطلب مورد نظر را به مخاطب القا می کنند و اصل آوردن این افغانی ایرادی ندارد ولی وقتی که شبکه خبر ما دست کسانی است که کوچکترین اشنایی با علوم ارتباطات ندارن میشود همین فاجعه.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۶ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
خاک.....بعضی ها که به افغانی های غیر مجاز هم بها میدهند و برایشان مجوز جور میکنند تا در ایران از امنیت کامل استفاده کنند و فرصت های شغلی را از کارگرهای ایرانی بگیرند...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۶ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
باسلام چرا از کارشناسانی مانند دکترسیدعبدالحمیدمعصومی اشنا به مسایل منطقه و اسلام استفاده نمیکنند که هم اشنا به مسایل سیاسی هستند و هم مهاجر ساکن مشهد.
پاسخ
ناشناس
KUWAIT
۰۸:۵۳ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
اصلا افغانی چه به دعوت به رسانه!!
بگو بیا برامون شالوده بزن عمله!
پاسخ
ناشناس
DENMARK
۰۰:۵۳ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
الهی هزاران سال دیگه از یادت نره این عمله یک کشور را به هم ریخت . مرد حسابی او عمله داشت با زبان خوش می گفت چرا شما بازبان خوش جوابش را ندادی . چرا عمله شما در جا زد و فرار کرد؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۱۲:۳۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
خب این خزعبلات که جوابش سخت نبود. این آدم نادون و کم فهم رو نباید دعوت میکردند ولی حالا مه اومد و یه حرف دروغی زد باید همونجا جوابش رو میدادند. یعنی جواب این حرفهای بی پایه و اساس اینقدر سخت بود؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۷ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
نمیدونم 1 بار سایت شما یا جای دیگه از شبکه خبر ابراز نفرت کردم؟
------------
داری خبر ابکی با زبان فارسی نگاه میکنی 1 دفعه میره کانال 13 شکوفه سیاه میاد کلی فینگلیشی بلغور میکنه اون 2 ساعت .
-----------
بابا جون شبکه فرسیه اگه میخواین با کلاس بشه بهتره گزارش خوب عرضه کنید جوانان بیکار ما از نظر صنفی حقشون خورده میشه .
-------
خانم و اقایون فرنگی برن پرس تی وی یا العالم ما خبر های مریخی داخلی خودمون رو هم هضم نمیکنیم .
------------------
حق خبر نگار فارسی زبان داخلی خورده میشه ؟
---------------
1 روز برید جام جم انقدر نیرو با دمپائی تردد میکنند !نه بهتره برین نهارخوری سر ظهر جام جم .
----------
مدیر عراقی و افغانی و غیره کیلوئی ... اراده و عزم و هدف و پژوهش و دیدگاه و فرهنگ ایرانی بچه ها را مسدود و تحت شعاع قرار میده .
--------------
ملاحضه تا کی ؟
---------------
شبکه فارسی حق من فارسیه ان را از من نگیرید ... مالیات.
---------------
اون حاج اقا عینکیه هست بخصوص در مراسم الواح ملت را روی سن هل میده واقا ابرو ریزه . مدرسه پیر مردها؟
یا حق
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۶ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
من واقعا براي شبكه خبر مخصوصا مجري اين شبكه متاسفم كه با قطع كردن صحبتهاي كارشناس افغاني در انزوا بودن ايران رو به كل دنيا نشون داد
قطع كردن مصاحبه يك افغاني به قول ملت عمله يعني كم آوردن. واقعا متاسفم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها