کد خبر: ۱۸۶۵۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۰۷ شهريور ۱۳۹۰

حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان گفت: اگر گرايش به حجاب در غرب همه‌گير نشده است از ناداني و بي‌هنري ما است كه نتوانستيم اين گوهر آشنا را به ديگران عرضه كنيم.

به گزارش598 به نقل از فارس، حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان در نخستين نشست نوينسدگان ديني با موضوع عفاف و حجاب كه شب گذشته در سراي اهل قلم برگزار شد، اظهار داشت: حجاب دو نوع است؛ يك حجاب انفعالي و دوم حجاب فعال و زماني مي‌شود در جامعه خودمان از حجاب سخن گفت، كه نخست حجاب فرد را از خطر مصون نگه دارد، دوم اينكه از عقل محتاط برخوردار باشد.

وي افزود: در جامعه تبليغ و توصيه براي حجاب زماني مثمرثمر است كه ضرر بي‌حجابي براي فرد مورد نظر قابل لمس و مشاهده باشد. دو سال گذشته دو پسر دختر جوان بي‌حجابي را مورد تعرض قرار دادند كه پس از واقعه دستگير و مجازات شدند ولي پس از واقعه كوچك‌ترين تغييري در حجاب فرد مورد تعدي قرار گرفته صورت نگرفت و آشكارا در مصاحبه با رسانه‌ها در مورد تجاوز و افراد متجاوز گفت‌وگو مي‌كرد.

اين مبلغ و كارشناس ديني ادامه داد: حجاب به منزله مهرباني زن به جامعه و خودش محسوب مي‌شود؛ از يك طرف زن را نسبت به رقابت پراسترس و نابودكننده كه در - صورت بي‌حجابي در جامعه اتفاق مي‌افتد رها مي‌‌كند - براي اينكه زن هر اندازه‌ جذاب و زيبا باشد باز به مرور زمان جذابيت خود را از دست مي‌دهد. دوم نسبت به مردان مهرباني مي‌كند.

وي با بيان اينكه معناي حجاب همتراز مهرباني است نسبت به نهادينه نشدن اين واژه در جامعه انتقاد كرد و افزود: اين ظعف اهل رسانه، بيان، هنرمندان و سخنوران است.

پناهيان گفت: در رابطه‌اي كه بين زن و مرد ايجاد مي‌شود مرد ضعيف‌تر است و  زن بيشتر بر رفتار خود كنترل دارد؛ شهوت در او پنهان‌تر است و خداوند مديريت روابط زن و مرد را برعهده زن گذاشته است. حجاب مظهري از مديريت زن است.

وي ادامه داد: فقط مردهاي سلطه‌پرست و اقتدارگرا از حجاب زن عصباني مي‌شوند و قتل بانوي محجبه مصري مروه الشربيني در آلمان را مي‌توان بر همين اساس تحليل كرد.

نايب‌رئيس شوراي مركزي قرارگاه عمار با اشاره به سخنان شهيد بهشتي كه «به آمريكا بگوييد از دست ما عصباني باشيد و از اين عصبانيت بميريد»، گفت: غربي‌ها نيز از حجاب ما عصباني باشند و از عصبانيت بميرند و غرب از بي‌حجابي در حال زوال و سقوط است.

وي گفت: خداوند ايمان را محبوب و زيبا قرار داده است و انجام به تكليف حجاب بايد محبوب و زيبا باشد حتي كسي كه نمي‌تواند حجاب داشته باشد بايد حجاب را دوست داشته باشد.

پناهيان ادامه داد: اميدواريم راهي برگزينيم كه محبوبيت حجاب به جاي گشت ارشاد تبليغ شود تبليغ حجاب بسيار راحت‌تر از نماز،‌روزه و زكات و ديگر واجبات است.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد: حجاب‌ها از روي حجاب برداشته شود و حجاب روابط زن و مرد را كنترل كند و بيشتر از آن كه بي‌حجابي مشكل تمدن اسلامي باشد، مشكل تمدن غرب است. اگر گرايش به حجاب در غرب همه‌گير نشده است. از ناداني و بي‌هنري ما است كه نتوانستيم اين گوهر آشنا را به ديگران عرضه كنيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها