کد خبر: ۱۸۶۵۲۲
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۱۳ آذر ۱۳۹۲
پیروزی تراکتورسازی برابر پرسپولیس، تبریزی‌ها را به تنهایی در صدر جدول بهترین تیم‌های هجومی‌ ایران قرار داد در حالیکه تیم علی دایی کماکان عنوان بهترین خط دفاع را در اختیار دارد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، در شرایطی که پیکارهای هفته هفدهم لیگ برتر ایران از فردا (پنج‌شنبه) با 3 دیدار آغاز می‌شود، رقابت‌های هفته شانزدهم یا اولین سری از مسابقات دور برگشت که پنج‌شنبه و جمعه انجام گرفت، باعث شد تا پس از مدتی که تراکتورسازی تبریز و فولاد اهواز به صورت مشترک عنوان هجومی‌ترین‌ تیم‌های لیگ برتری ایران را در اختیار داشتند، هم اکنون این عنوان در انحصار نماینده تبریز قرار گیرد.

ضمن آنکه پرسپولیس با وجود دریافت گل در تبریز و ورزشگاه یادگار امام، همچنان مستحکم‌ترین خط دفاع را در بین‌ تیم‌های ایرانی در اختیار داشته باشد.

*تراکتورسازی به تنهایی در صدر

با انجام مسابقات هفته شانزدهم همچنانکه گفته شد، ‌تراکتورسازی هم ‌اکنون به تنهایی عنوان بهترین تیم هجومی لیگ برتر را در اختیار دارد. این تیم با گلی که به پرسپولیس در پیروزی یک بر صفر جمعه زد، 23 گله شد و به میانگین گل زده 1.44 در هر بازی رسید.

*فولاد در رده دوم شریک شد

فولاد خوزستان که تا قبل از مسابقات هفته قبل شریک تراکتورسازی در رده نخست جدول بهترین‌های خط حمله بود،‌ به این دلیل که در بازی با سپاهان اصفهان بدون گل متوقف شد، همچنان 22 گل زده در کارنامه فصل جاری دارد و اکنون با نفت صاحب رده دوم است.

بر همین اساس میانگین گل زده این دو تیم 1.38 گل زده در هر بازی است.

*داماش در رده سوم

سومین پله در فهرست تیم‌های ممتاز در گلزنی لیگ ایران، ‌در اختیار داماش گیلان است. داماشی‌ها که این هفته دربی گیلان را تجربه خواهند کرد، 21 گل زده را در کارنامه دارند و صاحب میانگین 1.31 گل در هر بازی شده‌اند.

استقلال تهران، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر با وجودی که در بازی با گسترش فولاد گلی نزد، با 20 گل زده و میانگین گل زده 1.25 در رده چهارم قراردارد.

*پرسپولیس باخت اما همچنان بهترین در دفاع است

اما در بخش دفاعی پرسپولیس با بازی که مقابل تراکتورسازی انجام داد،‌ به رکورد 7 گل خورده در 16 بازی لیگ رسید.

تیم علی دایی هم اکنون با میانگین گل خورده 0.44 برترین خط دفاعی را در اختیار دارد.

*سپاهان در رده دوم

پس از سرخ‌پوشان تیم سپاهان اصفهان با 11 گل خورده در رده دوم قرارگرفته است.

این تیم که توسط زلاتکو کرانچار هدایت می‌شود، اکنون صاحب میانگین گل خورده 0.69 در هر بازی است.

*سومین تیم ممتاز دفاعی لیگ برتر تراکتورسازی است. تیم تبریزی که امسال توسط مجید جلالی به هماهنگی خوبی در دفاع و حمله رسیده،‌ 13 گل خورده در 16 بازی دارد که به میانگین گل خورده 0.81رسیده است.

*استقلال بازهم چهارم

استقلال در محدوده دفاع نیز صاحب رده چهارم است. تیم امیر قلعه‌نویی البته در این رده با نفت تهران شریک است.

این دو تیم 14 گل خورده در 16 هفته سپری‌شده را داشته اند که به همین خاطر به میانگین گل خورده 0.88 رسیدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها