کد خبر: ۱۸۶۳۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۰۷ شهريور ۱۳۹۰
وزارت كشور عراق اعلام كرد كه در پي انفجار انتحاري عصر ديروز در مسجدي در بغداد 33 تن از جمله يكي از نمايندگان پارلمان كشته و 30 نفر ديگر زخمي شدند.

به گزارش 598 به نقل از فارس از پايگاه خبري "الجزيرة"، بيش از 30 عراقي كه يكي از نمايندگان پارلماني نيز در ميان آنها بود، در انفجار عصر ديروز در مسجد "ام القري" در غرب بغداد كشته شدند و تعدادي زيادي زخمي شدند كه گفته مي شود "احمد عبدالغفور السامرائي" رئيس اوقاف سني نيز از جمله زخمي هاست.
 
يك مقام مسئول در وزارت كشور عراق اعلام كرد كه يك انفجار انتحاري در اين مسجد به كشته شدن 33 نمازگزار عراقي منجر شد كه "خالد الفهداوي" يكي از نمايندگان پارلمان عراق نيز در ميان آنها بود و رئيس اوقاف اهل تسنن نيز در اين حمله تروريستي زخمي شد.

وي اظهار داشت كه اين حمله 30 زخمي برجاي گذاشته است.

منابع آگاه امنيتي اعلام كردند كه يك شخص ناشناس در هنگام نماز تراويح وارد مسجد شد و تلاش كرد تا به رئيس ديوان اوقاف اهل تسنن نزديك شود اما محافظان السامرائي از اين اقدام جلوگيري كردند و وي خود را منفجر كرد.

* انفجارهاي پراكنده در عراق يك كشته و 8 زخمي برجاي گذاشت

بر اساس اين گزارش، علاوه بر اين انفجار، چندين حمله تروريستي ديگر در عراق صورت گرفت. يك منبع آگاه در وزارت كشور عراق اعلام كرد كه ديروز يك بمب درمحله "الكرادة" در مركز بغداد منفجر شد كه هدف از آن گشتي نيروهاي عراقي بود. در اين انفجار يك پليس عراقي و دو شهروند ديگر زخمي شدند. انفجار يك بمب ديگر كه در خودروي يك پليس جاسازي شده بود، به كشته شدن او منجر شد و 4 پليس ديگر زخمي شدند. اين انفجار در مركز موصل واقع در 400 كيلومتري شمال بغداد صورت گرفت.
 
علاوه بر اين پليس عراق همچنين اعلام كرد كه دو فرد مسلح ناشناس ديروز منزل يك مقام مسئول دولت عراق را كه در جنوب موصل در حال ساخت بود، منفجر و تخريب كردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها