کد خبر: ۱۸۶۳۴۸
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۱۲ آذر ۱۳۹۲
مدافع پرسپولیس گفت: «فوتبالم را فداي پول نمي كنم!»

598، نگراني‌هاي جلال حسيني كم نيست. از بي‌پولي در پرسپوليس و مشكلات مالي گرفته تا حال و روز تيم‌ملي كه انگار همه آرزوهايش را خلاصه كرده بود در صعود به جام جهاني. اين تنها برداشت ما از بي‌تفاوتي‌هاي امروز است و شايد بايد حق را به سيد جلال حسيني بدهيم وقتي كه مي‌گويد: «براي تيم‌ملي نگرانم!»

 

در چنين شرايطي چه بهتر كه به قول او با بزرگاني همچون برزيل و اسپانيا و آرژانتين همگروم نشويم تا شايد مجالي دست بدهد براي خودنمايي. جلال حسيني به اندازه نگراني‌هايش براي تيم‌ملي، به پرسپوليس اميدوار است. اميد به تكرار نشدن اشتباهي كه سه امتياز بازي با تراكتورسازي را سوخت كرد و صدرنشيني را از خواب پرسپوليس ربود.

 

* درباره بازي با تراكتورسازي حرف زياد زده شده ولي اين بار مي‌خواهيم در مورد خود بازي صحبت كنيم، نه حاشيه‌هايش؛ چه شد كه اين سه امتياز حساس از دست رفت؟

- متاسفانه در بازي كه بايد مي‌برديم، باختيم. موقعيت‌هاي زيادي داشتيم اما از آنها استفاده نكرديم. واقعا سه امتياز حساسي را از دست داديم. از اين به بعد بايد خيلي تمركزمان را بيشتر كنيم و بدانيم كه جاي اشتباه وجود ندارد.

 

* اين تمركز نداشتن قطعا همه‌اش به خاطر جو ورزشگاه نيست چون پرسپوليس كلا در بازي‌هاي خارج از خانه‌اش خوب بازي نمي‌كند!

- درست است ولي خودتان ديديد كه در تبريز چقدر اذيت شديم و بچه‌ها چقدر توهين شنيدند. شما بهترين شرايط را هم كه داشته باشي در چنين جوي نمي‌تواني فوتبال بازي كني. متاسفانه پرسپوليس به هر شهري مي‌رود، اين مشكلات هست كه اميدوارم ديگر تجربه‌اش نكنيم. در مورد بازي‌هاي خارج از خانه هم ديگر وقتي براي اشتباه كردن و امتياز دادن نيست و بايد كمي مسووليت‌پذيرتر باشيم وگرنه به جايي نمي‌رسيم. وقتي قهرماني مي‌خواهيم، پس بايد بهترين هم باشيم.

 

* فعلا كه با اين باخت، صدر جدول را از دست داديد و 5 پله هم سقوط كرديد.

- رقابت در بالاي جدول خيلي نزديك است و همه تيم‌هاي مدعي شانس قهرماني دارند. شرايط سختي است اما بايد بيشتر از قبل تلاش كنيم. مي‌توانستيم تراكتورسازي را ببريم. با اين حال هنوز هيچ‌چيز تمام نشده و فقط بايد از اين به بعد، كاملا بدون اشتباه باشيم.

 

* از آن روزي كه به خاطر مشكلات مالي‌ از باشگاه گله كردي به نظر مي‌رسد روحيه‌ات هم كمي عوض شده؛ اينطور نيست؟

- شك نكنيد كه مشكلات مالي هيچ‌وقت وارد بازي ما نمي‌شود. بحث آن مسائل جدا بود و همه چيز تمام شد و رفت. ما صحبت‌هايمان را انجام داده‌ايم و ديگر خود باشگاه مي‌داند كه اين مشكل را حل كند يا نه. تمام بازيكنان تيم با انگيزه كامل بازي مي‌كنند و نه من و نه بقيه بچه‌هاي تيم به خاطر پول، فوتبالمان را نمي‌فروشيم. خود من شايد افت كرده باشم ولي اين به مشكلات مالي ربطي ندارد. ما همه كار مي‌كنيم تا نتايج خوب بگيريم و اميدوارم هواداران را خوشحال كنيم.

 

* چيزي كه در اين مدت كمتر به آن توجه شد، اين بود كه تيم‌ملي در مقدماتي جام جهاني يكي از بهترين خطوط دفاعي را داشت.

- دفاع يك كار تيمي است. اگر گلي زده شود همه در آن سهم دارند و اگر هم گل بخوريم، تك تك بازيكنان در آن نقش دارند. زمان دفاع هم همه كمك مي‌كنند و يك كار تيمي انجام مي‌دهيم. كروش هم در تمرين‌ها به بهبود ساختار دفاعي خيلي اهميت مي‌دهد. ضمن اينكه ما بايد بيشتر روي اين مساله كار كنيم.

 

* اما قبول داري كه يكي از اركان‌ موفقيت خط دفاع تيم‌ملي و پرسپوليس، جلال حسيني است؟

- هم در تيم‌ملي و هم در پرسپوليس ساختار دفاعي خوبي داريم و فقط من نيستم. در پرسپوليس در حمله و دفاع به همديگر كمك مي‌كنيم و موقعيت‌هاي خوبي هم به دست مي‌آوريم اما كمتر از آنها استفاده مي‌شود.

 

* بد نيست سري هم به تيم‌ملي بزنيم و قرعه‌كشي جام جهاني 2014 كه قرار است روز جمعه انجام ‌شود.

- همه مي‌دانيم كه در جام جهاني تيم ضعيف وجود ندارد و همه قدرتمند هستند اما چيزي كه الان من را نگران كرده اين است كه بازي‌هاي تداركاتي قوي نداشته‌ايم. اگر تا امروز حداقل دو بازي تداركاتي خوب انجام داده بوديم يك محك جدي مي‌خورديم و مي‌دانستيم قدرت‌مان چقدر است ولي با اين وضعيت هيچ‌ چيز را نمي‌شود پيش‌بيني كرد.

 

* حالا ترجيح مي‌دهي در جام جهاني با چه تيم‌هايي همگروه شويم؟

- من هم مثل خيلي از بازيكنان تيم‌هاي ديگر دنيا دوست ندارم در جام جهاني با تيم‌هايي مثل برزيل، آرژانتين و اسپانيا همگروه شويم. اسم قرعه‌كشي روي آن است و همه چيز بستگي به قرعه‌اي دارد كه از گلدان خارج مي‌شود. اميدوارم در گروهي قرار بگيريم كه بتوانيم توانايي‌هاي فوتبال ايران را نشان دهيم.

ایران ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها