کد خبر: ۱۸۵۸۲۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۱۰ آذر ۱۳۹۲
در ادامه اعتراضات ضد دولتی در تایلند هواداران و مخالفان دولت این کشور در بانکوک با یکدیگر درگیر شدند که طبق گزارش‌ها حداقل ۲ نفر در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، مخالفان دولت تایلند کنترل شبکه تلویزیونی «پی بی اس» در پایتخت این کشور را در اختیار گرفتند.

نمایندگان معترضان می‌گویند که آنها قصد دارند از این شبکه برای انتشار بیانیه، اعلامیه‌ها و مواضع خود علیه دولت استفاده کنند.

یکی از رهبران مخالفان تاکید می‌کند که شبکه‌های تلویزیونی تایلند از جمله شبکه پی بی اس پوشش یک جانبه‌ای از اعتراضات مخابره می‌کنند و و توجهی به آنها نمی‌کنند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی تایلند امروز مجبور شدند برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور در مقابل مقر نخست وزیر این کشور استفاده کنند.

گزارش‌ها از تحولات امروز تایلند حاکی از آن است که معترضان که خواستار برکناری یینگلاک شیناواترا هستند با نیروهای امنیتی و هواداران دولت در نزدیکی استادیوم بانکوک درگیر شدند که بر اثر شلیک گلوله حداقل 2 نفر کشته شده و بیش از 35 نفر نیز مجروح شدند.

طی دیروز و امروز هزاران نفر از هواداران نخست وزیر که به لباس قرمزها معروف هستند مشابه مخالفان دولت در خیابانهای بانکوک تجمع کرده‌اند.

دولت تایلند امروز یکشنبه برای کنترل معترضان و جلوگیری از ورود آنها به ساختمان‌های دولتی نیروهای ارتش را در خیابان‌های بانکوک مستقر کرده است.

معترضان طی روزهای گذشته تعدادی از ساختمان‌های دولتی از جمله چند وزارتخانه را اشغال کردند.

معترضان می‌گویند خانم یینگلاک در واقع آلت دست برادرش تاکسین شیناوترا، نخست وزیر سابق است.

آقای تاکسین در سال 2006 و‌ پس از اعتراضات گسترده در تایلند، در یک کودتا برکنار شد و اکنون در یک تبعید خودخواسته، در خارج از کشور زندگی می‌کند.

او 2 سال پس از برکناری، به جرم فساد مالی به حبس محکوم شد. تاکسین شیناوترا همواره گفته که اتهامات وارده به او سیاسی و ناروا بوده است.

تاکسین شیناوترا از مناقشه‌انگیزترین چهره‌های سیاسی در تایلند است که در عین محبوبیت گسترده در مناطق روستایی، در شهرها و در میان طبقه متوسط مخالفان فراوانی دارد.

آن‌چه در روزهای اخیر سبب افزایش تنش‌های سیاسی در تایلند شده، طرح پیشنهادی عفو سیاسی است که منتقدان آن می‌گویند بازگشت تاکسین شیناوترا را ممکن می‌کند.

سنای تایلند این طرح مناقشه‌برانگیز را رد کرده است.

خانم ینگلاک، نخست‌وزیر، گفته است که رای سنا را می‌پذیرد و آن را دوباره به رای نمی‌گذارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها