کد خبر: ۱۸۵۶۷۸
زمان انتشار: ۰۸:۴۳     ۱۰ آذر ۱۳۹۲
این روزها به نظر می رسد حالا نوبت تشکر از کسانی باشد که برای رسیدن آقای روحانی به ساختمان پاستور تلاش کرده اند.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فردي که مستند دکتر حسن روحاني در انتخابات را تهيه کرده بود به پاس زحماتش براي وي پست نان و آبداري گرفت، مستندساز کانديداي پيروز انتخابات يازدهم رياست جمهوري شايد از جالب ترين اتفاقات باشد. «حسين دهباشي» از مستندسازاني بود که زندگي سياسي پر فراز و نشيبي را طي چند سال گذشته تجربه کرد. با گذشت بيش از 3 ماه از روي کار آمدن دولت يازدهم بر خلاف نامه خداحافظي اش، وارد کارزار دولت شد تا با تاييد هيات وزيران به عنوان عضو هيات مديره «سازمان منطقه آزاد کيش»منصوب شود.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‎جمهور در حکم دهباشی نوشته آورده که آقای حسین دهباشی برای مدت سه سال به عنوان عضو غیرموظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تعیین می‌شود. این تصـویب‌نامه در تاریخ ۱۹/۸/۱۳۹۲ به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.

هر چند در نگاه اول دهباشی به عنوان یک عضو غیرموظف حقوق آنچنانی دریافت نکند اما نگاهی در قانون تجارت مشخص می کند این پست چقدر برای آقای دهباشی که اخیرا پس از ساخت کلیپ نوسفر گفته است: "این کلیپ به شکلی کاملا خودجوش ساخته شده است... وگروهِ سازندهء کلیپ بی‌آنکه از اساس یا بعدا سفارش یا دستمزدی در کار باشد مایل بوده تا آن آرزوها/تعهدات به زبانِ موسیقی و تصویر، ثبت و ماندگار شود. " نان و آب داشته است.

در ماده 134 قانون تجارت آمده است: «مجمع عمومي عادي صاحبان سهام مي تواند با توجه به ساعات حضور اعضاي غيرموظف هيات مديره در جلسات هيات مديره پرداخت مبلغي را به آنها به طور مقطوع بابت حق حضور آنها در جلسات تصويب كند. مجمع عمومي اين مبلغ را با توجه به تعداد ساعات و اوقاتي كه هر عضو هيات مديره در جلسات هيات مديره حضور داشته، تعيين خواهد كرد. همچنين در صورتي كه در اساسنامه پيش بيني شده باشد مجمع عمومي مي تواند تصويب كند كه نسبت معيني از سود خالص سالانه شركت به عنوان پاداش به اعضاي هيات مديره تخصيص داده شود و اعضاي غيرموظف هيات مديره حق ندارند به جز آنچه در اين ماده پيش بيني شده است در قبال سمت مديريت خود به طور مستمر يا غيرمستمر بابت حقوق يا پاداش يا حق الزحمه وجهي از شركت دريافت كنند.

مطابق آنچه در قانون تجارت ثبت شده است به ترتيب پنج و 10 درصد سود تقسيم شده شركت سهامي عام و شركت سهامي خاص به عنوان پاداش هيات مديره تعيين مي شود و نبايد از اين ميزان بيشتر باشد.

اعضاي غيرموظف هيات مديره براي حضور در جلسات هيات مديره مبلغي را به عنوان حق حضور دريافت مي كنند كه مبلغ آن در مجمع عادي سالانه تعيين و تصويب مي شود. اين رقم هرساله با توجه به ميزان متعارف و مرسوم از مصوبات مجمع عادي سالانه است. براي مثال در مجمع عادي سالانه يكي از شركت هاي سرمايه گذاري سيماني مبلغي معادل 350 تا 400 هزار تومان براي تمامي شركت هاي زيرمجموعه مشخص شد.

بر اساس گزارش برخی خبرگزاری ها مهرماه سال جاری ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از پیگیری موضوع برخی اخبار منتشر شده در مورد اختصاص پاداش میلیاردی 9 بانک به اعضای هیات مدیره خود خبر داده بود.

حالا اگر بانک می تواند پاداش میلیاردی به اعضای هیئت مدیره خود بدهد، هیئت مدیره منطقه آزاد کیش با سودآوری خاص خود چه میزان پاداش دریافت می کنند؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها