کد خبر: ۱۸۵۶۰۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۸     ۰۹ آذر ۱۳۹۲
خوشبختانه انگیزه‌های این تیم بسیار بیشتر از گذشته شد و بازیکنان جوان پرسپولیس همان گرگ‌های گرسنه‌ای هستند که این تیم نیاز دارد.
بازی دوستانه پیشکسوتان پرسپولیس و میلان عصر پنجشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار شد. دیداری که در نهایت با شکست سه بر یک شاگردان علی‌پروین هم همراه بود. این دیدار اما باوجود حواشی درون زمین، برخی حواشی بیرونی هم داشت که از آن جمله می‌توان به ناراحتی برخی پیشکسوتان و دیگر پرسپولیسی‌های سابق اشاره کرد. ضیا عربشاهی یکی از این پیشکسوتانی بود که مواضعی تند علیه پروین گرفت. او دیروز اعلام کرد متاسف است 13 سال را به عنوان بازیکن در جمع سرخ‌ها بوده و از مسئولان پرسپولیس به شدت انتقاد کرد. فرد حاشیه‌ای دیگر ناصر ابراهیمی‌بود. مردی که در همه روزهای مربیگری علی پروین در کنار او بود و انتظار داشت در این بازی هم روی نیمکت پرسپولیس بنشیند. او البته باوجود اینکه از رفتار پروین ناراحت است، حق را به «علی‌آقا» می‌دهد و می‌گوید من شاید برای پرسپولیس بازی نکرده باشم اما سال‌ها مربی این تیم بوده‌ام و مردم مرا یک پرسپولیسی می‌دانند. او همچنین مدعی است که همه بزرگان فوتبال ایران روزی شاگردش بوده‌اند. گفت‌وگوی «قانون»با این مربی را در زیر بخوانید:
 شنیدیم به شدت از علی پروین به خاطر دعوت نشدن‌تان به تیم پیشکسوتان پرسپولیس ناراحت هستید؟
اتفاقا دعوت شدم اما اینقدر دیر که خودم نخواستم در مقابل تیم میلان باشم. خدا را شکر به تمام آرزوهای زندگی‌ام رسیدم و عقده دیدن مالدینی را از نزدیک ندارم. من در همه این سال‌ها به افتخارات زیادی دست یافته‌ام و همه بازیکنانی که دیروز در زمین بودند روزگاری من مربی‌شان بودم. مهم این است این بازی بزرگ برگزار شد و مهدوی کیا هم خداحافظی باشکوهی داشت.
 پروین گفته بود ناصر ابراهیمی‌پیشکسوت پرسپولیس نیست و دلیلی برای دعوتش وجود ندارد. واقعا خودتان را پیشکسوت پرسپولیس نمی‌دانید؟
من 5 سال مربی پرسپولیس بودم و 4 سال هم بازیکن شاهین که شاکله اصلی پرسپولیس بود. اشکال ندارد آقایان اگر من را پیشکسوت این تیم نمی‌دانند من هم اصراری ندارم. برای من مهم این است که غیر از محمود یاوری همه بزرگان این فوتبال یک روزی شاگرد من بوده‌اند. بنده بیش از 12 سال دستیار علی پروین بودم و با او علاوه بر کسب 4 عنوان قهرمانی با پرسپولیس تیم ملی را هم قهرمان آسیا کردیم. من نه به عنوان سرمربی اما دوست داشتم به عنوان مربی مثل گذشته روی نیمکت پرسپولیس بنشینم که نشد.
 شما که دعوت شده بودید بهتر نبود به اردوی این تیم اضافه می‌شدید؟
دوستان سه روز تمرین کرده بودند بعد یک روز قبل از بازی به من پیامک دادند که شما و پرویز کماسی به تمرین تیم پیشکسوتان پرسپولیس بیایید. من نه می‌دانستم قرار است چه کاره باشم و نه دوست داشتم یک روزمانده به بازی در این تیم حضور داشته باشم لذا تصمیم گرفتم نروم.
 حالا از علی پروین ناراحتید؟
نه، گفتم که من به همه آرزوهای زندگی‌ام رسیده ام و عقده حضور در تیم پرسپولیس را نداشتم. بنویسید حق با علی پروین است. من شاید برای پرسپولیس به عنوان بازیکن بازی نکرده باشم اما همه مردم من را یک پرسپولیسی می‌شناسند.
 نفس برگزاری این بازی را چگونه دیدید؟
برنامه بسیار عالی بود. به نظرم این بازی‌ها در آینده هم باید برگزار شوند. خیلی از بزرگان فوتبال ما انتظار چنین بازیکنانی را داشته و دارند. این اتفاق نباید تنها برای مهدی مهدوی‌کیا بیفتد و حتی اگر شده برای هر 10 بازیکن که بازنشسته می‌شوند باید چنین بازی تدارک دیده شود.
 عملکرد پیشکسوتان پرسپولیس در بازی با میلان چطور بود؟
خیلی‌هایشان خیلی خوب بودند. باور کنید اشکم برای برخی از آنها درآمد. اینها همه روزی شاگردان من بوده‌اند و من روزهای بسیار خوبی با آنها داشته‌ام. شاید باورتان نشود اما بیش از 2000 بازیکن این فوتبال روزی من به عنوان مربی با همه آنها کار می‌کرده‌ام.
 از لحن صحبت‌هایتان اینطور به نظر می‌رسد که خیلی دوست داشتید به یک نحوی درکنار پیشکسوتان پرسپولیس باشید؟
باور کنید زیاد در قید و بند حضور یا عدم حضور در این تیم نیستم اما یاد همه روزهایی افتادم که با این بازیکنان کار می‌کردم. من در طول عمر بیش از 50 سال مربیگری‌ام بازیکنان زیادی را کشف کردم. شاید آخرین آنها آندرانیک تیموریان بود که امروز یکی از خوب‌های فوتبال ماست.
از نسل علی دایی و کریم باقری تا پنجعلی و حتی امیر قلعه‌نویی، محمدخانی و حمید درخشان. هنوز یادم نمی‌رود روزی را که تیموریان می‌خواست به استقلال برود اما او را به ابومسلم فرستادم تا پله‌های ترقی‌اش را به نوبت طی کند.
 پرسپولیس علی دایی را در نیم فصل اول چطور دیدید؟
فکر می‌کنم شرایط خوبی دارد. این تیم بعد از همه این ناکامی‌های سال‌های اخیر منهای یک سال افشین قطبی از معدود فصولی است که دارد خوب بازی می‌کند و خوب نتیجه می‌گیرد. خوشبختانه انگیزه‌های این تیم بسیار بیشتر از گذشته شد و بازیکنان جوان پرسپولیس همان گرگ‌های گرسنه‌ای هستند که این تیم نیاز دارد.
 گویا رویانیان خسته شده و می‌خواهد برود. جدایی مدیرعامل پرسپولیس به نفع این تیم هست؟
نباید چنین اتفاقی بیفتد. اصلا دلیلی ندارد یک مدیر حتما فوتبالی باشد تا مدیرعامل یک باشگاه شود. رویانیان از زمان حضورش گام‌های خوبی برای پرسپولیس برداشته و به نظرم باید بماند. او مدیر خوبی است که البته عده زیادی دائما به دنبال سرکیسه کردنش هستند و در کنار این بودجه خوبی را هم برای این باشگاه فراهم کرده است.
 و سوال آخر. آیا پرسپولیس قهرمان لیگ برتر می‌شود؟
4 تیم صدرنشین شانس قهرمانی دارند. الان زود است در مورد تیم قهرمان صحبت کردن. 5 هفته دیگر می‌شود در این باره صحبت کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها