کد خبر: ۱۸۵۵۳۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۰۹ آذر ۱۳۹۲
مربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید فوتبال ایران باید از وجود مهدوی کیا به بهترین نحو استفاده کند.

598، کریم باقری درباره دیدار پیشکسوتان پرسپولیس برابر ستارگان میلان، برخورد خود با گنارو گتوزو در بخشی از این بازی، لزوم بیشتر جمع شدن قدیمی‌های پرسپولیس در کنار یکدیگر و ارزیابی خود از شرایط تیم ملی فوتبال صحبت کرد.

 

* پس از سال‌ها یک بازی بزرگ در فوتبال ایران برگزار شد و ستارگان میلان برابر پیشکسوتان پرسپولیس بازی خاطره انگیزی برگزار کردند.

 

- جا دارد از مسئولان باشگاه و رویانیان تشکر کنم که این بازی بزرگ را برگزار کردند. آوردن تیمی مثل میلان کار آسانی نبود، پیشکسوتان ما هم بعد از سال‌ها کنار هم جمع شده بودند و در یک هفته‌ گذشته همواره کنار هم بودند. خدا را شکر یک بازی خوب را شاهد بودیم و دست تماشاگران هم درد نکند که با حضور خود روز به یاد مادنی را برای همه رقم زدند.

 

* بعضی از صحنه‌های این بازی هم زیبا و هم آموزنده بود. لحظه‌ای که فرشاد پیوس و پنجعلی پیراهن و بازوبند خود را به مهدوی کیا دادند ارزش‌های بالاتری از رقابت در فوتبال نشان داده شد.

 

- مسلما این کارهای اخلاقی و ارزشی باید خیلی بیشتر نشان داده شود. در بازی دیروز بزرگترهای تیم ما این کار را انجام دادند که به نظر من می‌تواند الگوی خوبی برای جوان‌ها باشد که بدانند هنوز هم بزرگی و کوچکی در فوتبال مهم است. واقعا کار زیبایی از سوی این دو بازیکن انجام شد. من شخصا انتظار نداشتم که پیوس و پنجعلی پیراهن و بازوبند خود را به مهدوی کیا بدهند. امیدوارم مهدی از این به بعد به فوتبال ما کمک کند. در واقع فوتبال ما باید از وجود مهدوی کیا به بهترین نحو استفاده کند.

 

دیدار تیم های فوتبال پیشکسوتان پرسپولیس و میلان

 

* همیشه در ایران شاهد بوده ایم که بر خلاف اروپا بازیکنان بزرگ یک باشگاه بعد از خداحافظی فراموش می‌شوند. در حالی که در آن کشورها مثل همین میلان قدیمی‌ترهای باشگاه پست‌های مهمی دارند.

 

- در کشورهای اروپایی خود فوتبالی‌ها همه چیز را اداره می‌کنند و از سوی یک سازمان یا هر فرد دیگری برای فوتبال‌شان تعیین تکلیف نمی‌شود. بنابراین وقتی فوتبالی‌ها روی کار هستند برنامه طولانی مدت برای توسعه فوتبال خود می‌ریزند و بازیکنان قدیمی هم در این کار کمک می‌کنند، اما از آنجایی که فوتبال ما این شرایط را ندارد و مدیرانی که به باشگاه‌ها می آیند نمی‌دانند در پست خود باقی می‌ماند یا خیر طراحی این گونه برنامه‌ها سخت می‌شود.

 

* یک برخورد جدی هم با گتوزو داشتید که انگار او ترسیده بود!

 

- (می‌خندد) برخورد خاصی نبود. هر دو برای سر زدن بلند شدیم و من در یک لحظه ندیدم که گتوزو دقیقا در چه وضعیتی قرار دارد.

 

* کمی هم از تیم ملی صحبت کنیم. ایران بعد از چند سال توانست به رتبه اول آسیا در رنکینگ فیفا دست پیدا کند.

 

- این واقعا جای خوشحالی دارد. در چند ماه گذشته تیم ملی خیلی خوب کار کرده و همه بازی‌هایش را با برد و یا حداکثر مساوی پشت سر گذاشته است که این نتایج در صعودش تاثیرگذار بود. ما باید تمام هم و غم خود را روی این بگذاریم که تیم ملی را با بازی‌های تدارکاتی بهتر آماده یک حضور خوب در جام جهانی کنیم.

 

* جمعه هفته‌ آینده قرعه کشی جام جهانی برگزار می‌شود. فکر می‌کنید فوتبال ایران به جایگاهی رسیده که در جام جهانی به فکر صعود به مرحله بعد باشد.

 

- نباید برای ما فرق کند که با چه تیمی هم گروه می شویم. جام جهانی تجربه بزرگی برای بازیکنان همه کشورها مخصوصا تیم ملی ماست. امیدوارم بازیکنان ما درک کنند که در چه سطحی می‌خواهند بازی کنند. بازیکنان تاپ همه کشورها به جام جهانی می‌آیند و امیدوارم ملی‌پوشان ما هم در این شرایط سخت موفق باشند. این که می‌توانیم از گروه‌مان صعود کنیم یا نه بستگی به این دارد که آماده سازی خوبی پیش از شروع جام جهانی داشته باشیم. اما با این شرایطی که فعلا داریم صعود سخت است، چرا که هنوز بازی بزرگی انجام نداده ایم.

116

ایسنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها