کد خبر: ۱۸۵۳۱۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۰۸ آذر ۱۳۹۲
۳۳ سال پیش در چنین روزی
هیئت نمایندگی ایران به ریاست محمد خاتمی که وارد پاریس شده است اعلام کرد به دولت فرانسه گفتیم اگر ارسال سلاح به عراق ادامه یابد، روابط دو کشور تیره خواهد شد ولی آنان به ما گفتند ما به کار خود ادامه خواهیم داد!

رخدادهای 8 آذر 1359

چکیده

 

  • امروز ایران در یک نبرد دریایی سنگین 8 ناوچه و اژدر افکن عراقی را در خلیج فارس غرق کرد.
  • ناوچه قهرمان پیکان پس از ساعت ها درگیری با چندین رزم ناو عراقی در حالی که تلفات زیادی را به دشمن آورده بود به دلیل اصابت چندین فروند موشک عراقی غرق شد .
  • محمد رضا نعمت زاده وزیر صنایع و معادن: ضد انقلاب که قصد اخلال در کارخانه ها را دارد کور خوانده است ما به آنها اجازه نمی دهیم که تحت عناوین مختلف وضع تولید را مختل نمایند .
  • دکتر دیالمه نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت : ریشه اصلی همه اختلافات در عدم اعتقاد بعضی ها به ولایت فقیه می دانم.
  • ملک حسین شاه اردن در سخنانی به شدت روابط حسنه ایران و سوریه را مورد حمله قرار داده و گفت : حمایت سوریه و لیبی از ایران در جنگ با عراق خنجری است که از پشت به پیکر عراق وارد شده است .
  • دولت صدام از برزیل 200 تانک خریداری کرده و تعداد زیاد دیگری را نیز سفارش داده است .
  • هیئت نمایندگی ایران به ریاست محمد خاتمی که وارد پاریس شده است دولت فرانسه را متهم ساخت که به عراق سلاح می فرستد و ادامه کشتار بیگناهان را میسر می سازد.
  • زهرا رهنورد در مصاحبه ای پیرامون لیبرالیسم گفت :در ملاک های آنها اکنون ملت ما که به خویشتن خویش بازگشت نموده و از تقلید میمون وار از غرب دست برداشته مرتجع است اینجا غربی قرین ترقی و بومی قرین ارتجاع است .

8 ناوچه و اژدر افکن عراقی در خلیج فارس غرق شد

در روزهای گذشته و امروز نیروی دریایی عملیات گسترده ای علیه اسکله ها و ناوچه های عراقی ترتیب داده و به نتیجه رساند. دو روز پیش تکاوران نیروی دریایی بیش از دو سوم اسکله های نفتی البکر و الامیه عراق را منهدم کردند و پرچم ایران بر بلند ترین دکل این دو اسکله به اهتزاز درآوردند. دیروز نیز ناوچه قهرمان پیکان پس از ساعت ها درگیری با چندین رزم ناو عراقی در حالی که تلفات زیادی را به دشمن آورده بود به دلیل اصابت چندین فروند موشک عراقی غرق شد .

روز دفاع قهرمانانه ناوچه پیکان که با همراهی جنگنده های نیروی هوایی منجر به به انهدام بیش از نیمی از توان نیروی دریایی عراق و غرق شدن اسکله های نفتی البکر و الامیه شد ؛ روز نیروی دریایی نام گرفت. امروز نیز ایران در یک نبرد دریایی سنگین 8 ناوچه و اژدر افکن عراقی را در خلیج فارس غرق کرد.

دکتر دیالمه نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت : ریشه اصلی همه اختلافات در عدم اعتقاد بعضی ها به ولایت فقیه می دانم. وی ادامه داد : عدم اعتقاد به ولایت فقیه سبب شده است این تصور پیش آید که می شود نوع دیگری از رهبری را هم داشت و مردم را در آن جهت سوق داد

نعمت زاده خبر داد : تغییر تولید در صنعت ماشین سازی

محمد رضا نعمت زاده وزیر صنایع و معادن که برای بازدید از کارخانجات اراک به این شهر سفر کرده بود در مصاحبه ای از تغییر تولید در ماشین سازی خبر داد. وی اظهار داشت : پس از استقرار در وزارت صنایع و معادن این هدف را در برابر قرار دادیم که ابتدا صنایع مورد نیاز کشور سریعا راه اندازی شود و سرو سامان یابد و بعد برای آینده صنعت کشور برنامه ریزی به عمل آید.

وی گفت : باید توجه داشت که 80 تا 90 درصد صنایع کشور در اختیار دولت است و از این رو وزارت صنایع و معادن در برابر کل جامعه مسئولیتی بس سنگین را بر عهده دارد و باید بتواند به نحو موثر و کامل از عهده اداره این صنایع در جهت رشد و تامین نیازهای جامعه گام بردارد. وی ضمن هشدار به ضد انقلاب گفت : ضد انقلاب که قصد اخلال در کارخانه ها را دارد کور خوانده است ما به آنها اجازه نمی دهیم که تحت عناوین مختلف وضع تولید را مختل نمایند برادران کارگر ما عملا ایمان خود را به انقلاب اسلامی نشان داده و می دانند که این انقلاب از آن مستضعفین است و در سایه همین آگاهی است که امیدواریم کارگران مجذوب شعارهای عوامفریبانه نشوند.(1)

ریشه اختلافات در عدم اعتقاد به ولایت فقیه

دکتر دیالمه نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت : ریشه اصلی همه اختلافات در عدم اعتقاد بعضی ها به ولایت فقیه می دانم. وی ادامه داد : عدم اعتقاد به ولایت فقیه سبب شده است این تصور پیش آید که می شود نوع دیگری از رهبری را هم داشت و مردم را در آن جهت سوق داد و لذا این جریان مسیری را طی کرد که منجر به تعارض بین دو نوع رهبری شده است یعنی رهبری موجود که منحصر به امام است و احیانا نوعی رهبری که دیگران مطرح می کنند.

رئیس جمهور را به بحث آزاد دعوت می کنم

وی در مورد بحث آزاد نیز گفت : اگر بحث آزاد از مبنای درستی شروع شود یعنی ما مبانی را بر اساس ضوابط ایدئولوژیک و بر اساس آن چیزهایی که جهان بینی ما را تشکیل می دهد شروع کنیم یقینا این بحث به وحدت عقیده منجر خواهد شد و به همین دلیل من به عنوان یک فرد نه به عنوان نماینده مجلس این دعوت آقای رئیس جمهور را در زمینه بحث آزاد لبیک می گویم و از ایشان هم تقاضا می کنم که این درخواست مرا بپذیرند و در باره مباحثی که رئوس آنها را بعدا اعلام خواهیم کرد با هم به بحث آزاد بنشینیم.(2)

اعتراض شاه اردن به روابط حسنه ایران و سوریه

ملک حسین شاه اردن در سخنانی به شدت روابط حسنه ایران و سوریه را مورد حمله قرار داده و گفت : حمایت سوریه و لیبی از ایران در جنگ با عراق خنجری است که از پشت به پیکر عراق وارد شده است . وی از نقل و انتقالات نظامی سوریه در مرزهای اردن نیز اظهار نگرانی کرد . گفتنی است اردن تمام امکانات نظامی و غیرنظامی خود را برای جنک با ایران در اختیار صدام قرار داده است .(3)

برزیل به صدام سلاح سنگین می دهد

خاتمی : ما به هیچ وجه در دنیا احساس انزوا نمی کنیم بلکه می فهمیم و این طور حساب می کنیم که ما از پوسته محدود کننده ای که قدرت های بزرگ دور ما کشیدند بیرون می آئیم و از انزوایی که به ما تحمیل کرده بودند خارج می شویم . وی ادامه داد : من اینجا نیامده ام که کشورم را از انزوا خارج کنم بلکه اینجا هستم تا مواضع انقلاب را برای شما تشریح کنم.

دولت برزیل که از سوی نظامیان این کشور حمایت می شود کوشش های خود را برای ورود با بازار تسلیحات دنیا آغاز کرده است . در این راستا دولت صدام از برزیل 200 تانک خریداری کرده و تعداد زیاد دیگری را نیز سفارش داده است . (4)

خاتمی : ما خود را از سلطه بیگانه رها کردیم

خاتمی که در راس هیئتی به آلمان فدرال رفته بود در یک مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشت : ما در انقلابمان سلسله روابط تحمیلی را از هم گسستیم و دنیای سلطه طلب که تنها روابط را در چهارچوب آن چه را که خود تحمیل کرده است می پسندد این طور وانمود می کند که با گسستن این روابط ارتباط خودمان را با دنیای متمدن قطع کرده ایم . وی ادامه داد : این در حالی است که ما خودمان را از سلطه بیگانه رها کردیم میلیون ها انسانی که تحت ستم و تجاوز بوده اند با تمام وجود همبستگی خود را با انقلاب ما اعلام کردند و بسیار حکومت هایی که تلاش کردند ملت خودشان را آزاد کنند با ما همراه بودند.

ما به هیچ وجه احساس انزوا نمی کنیم

خاتمی گفت : ما به هیچ وجه در دنیا احساس انزوا نمی کنیم بلکه می فهمیم و این طور حساب می کنیم که ما از پوسته محدود کننده ای که قدرت های بزرگ دور ما کشیدند بیرون می آئیم و از انزوایی که به ما تحمیل کرده بودند خارج می شویم . وی ادامه داد : من اینجا نیامده ام که کشورم را از انزوا خارج کنم بلکه اینجا هستم تا مواضع انقلاب را برای شما تشریح کنم.

ایران سالهای متمادی در اشغال آمریکا بوده / انقلاب به اشغال ایران خاتمه داد

وی در مورد روابط ایران و آمریکا در زمان شاه نیز گفت : ما سالهای متمادی کشورمان در اشغال نظامی آمریکا بوده است 50 هزار کارشناس آمریکایی در کارسازماندهی ارتش ایران بودند برای سرکوب حرکت های داخلی و سرکوب حرکت های آزادیخواهانه در منطقه کارشناسانی که سربازان ما را وادار می کردند بدون اینکه خودشان در امور دخالت داشته باشند مجری سیاست های توسعه طلبانه در منطقه باشند ، ما و ارتشمان که در اشغال آمریکا بود در اثر این انقلاب آزاد شدیم . (5)

جواب نه فرانسه به خاتمی

هیئت نمایندگی ایران به ریاست محمد خاتمی که وارد پاریس شده است دولت فرانسه را متهم ساخت که به عراق سلاح می فرستد و ادامه کشتار بیگناهان را میسر می سازد. خاتمی در یک کنفرانس مطبوعاتی در این زمینه اعلام کرد به دولت فرانسه گفتیم که اگر ارسال سلاح به عراق ادامه یابد روابط دو کشور تیره خواهد شد ولی آنان به ما گفتند که ما به کار خود ادامه خواهیم داد ! (6)

 

زهرارهنورد همسرمیرحسین موسوی در حالی لیبرالیسم را اندیویدوآلیسم وحوش نامیده و تقلید میمون وار از غرب را نماد این جریان می خواند که خود سالها بعد و در جریان انتخابات 88 که به فتنه ای 8 ماهه در کشور منجر شد همان خط را پیگیر بود . رهنورد و موسوی در جهان غرب در طول سال های گذشته به پیش قراول لیبرالیسم در ایران بدل شده بودند .

رهنورد : دوست داشتم در مورد دشمن کثیف آمریکایی صحبت کنم

زهرا رهنورد در مصاحبه ای پیرامون لیبرالیسم گفت : دوست داشتم در این شرایط راجع به دشمن کثیف و خونخوار بعثی – آمریکایی صحبت بشود ولی در عین حال مباحث فکری نیز در این شرایط تا حدی مفید است. وی گفت : لیبرالیسم یعنی آزاد پنداشتن فرد نه جمع ، آزاد در اختیار ، آزاد در پرورش ، آزاد در بهره وری ، آزاد در میزان مالکیت و اقتصاد و رقابت های مالی ، آزاد در بیان و به عبارت بهتر اندیویدآلیسم وحوش ...(7)

از منظر سرمایه داری اگر میمون وار مقلد غرب نباشیم مرتجعیم

وی در تعریف ارتجاع نیز گفت : در واژه نامه سرمایه داری هر آنکه هویت خود را به شکل غربی بیاراید از ظاهر و باطن گرفته تا نهادهای سیاسی و فرهنگی و اقتصادی مترقی است مثلا در ملاک های آنها اکنون ملت ما که به خویشتن خویش بازگشت نموده و از تقلید میمون وار از غرب دست برداشته مرتجع است اینجا غربی قرین ترقی و بومی قرین ارتجاع است . (8)

پی نوشت :

1-  اطلاعات ، 8 آذر1359 ، صفحه 6

2-  اطلاعات ، 8 آذر1359 ، صفحه 7

3- اطلاعات ، 8 آذر1359 ، صفحه 12

4- اطلاعات ، 8 آذر1359 ، صفحه 12

5- کیهان ، 8 آذر1359 ، صفحه 10

6-  کیهان ، 8 آذر1359 ، صفحه 10

7-  اصالت فرد، فردگرایی ؛ نظریه‌ای که کامروایی فردی را غایت عمل اجتماعی و زندگی می‌شمارد.

8-  کیهان ،8 آذر1359 ، صفحه 11، زهرا رهنورد همسرمیرحسین موسوی در حالی لیبرالیسم را اندیویدوآلیسم وحوش نامیده و تقلید میمون وار از غرب را نماد این جریان می خواند که خود سالها بعد و در جریان انتخابات 88 که به فتنه ای 8 ماهه در کشور منجر شد همان خط را پیگیر بود . رهنورد و موسوی در جهان غرب در طول سال های گذشته به پیش قراول لیبرالیسم در ایران بدل شده بودند . سخنان وی درباره ارتجاع و این که کسی از دید غرب مرتجع است که میمون وار از غرب تقلید نکند و یا به دین و آداب خود مقید و پایبند باشد سخنی به جا است که با اندکی تامل می بینیم که خود وی از ابتدای انقلاب مبتلا به این بلیه بوده است .  رهنورد همواره در سخنان خود از واژه ارتجاع بهره می گرفت و در تعریف از این واژه و به عنوان نمونه هایی از ارتجاع به متون دینی از جمله نهج البلاغه ارجاع می داد. در این رابطه سخنان شهید بصیر دیالمه بسیار راهگشا است . شهید دکتر دیالمه یک ماه پیش از شهادت طی اظهاراتی در مجلس شورای اسلامی در مورد اعتقادات زهرا رهنورد نکات عجیب و در عین حال باور نکردنی را مطرح می کند که امروز و با گذشت بیش از سی سال و پس از فرو نشستن غبار فتنه ها و افشای مستندات غیر قابل انکار بصیرت مثال زدنی شهید دیالمه بیش از پیش خود را نشان می دهد. وی با اشاره به سابقه علمی و مبارزاتی زهرا رهنورد در جریان انقلاب و پیش از آن چنین می گوید: او زیاد سابقه مسلمانی ندارد اما چه جور شده که حالا مفسر قرآن شده است، معلوم نیست دنیا در دست کیست که هر کسی یک ساله مفسر قرآن می شود.

در آن روزها شهید دیالمه در بخش دیگری از سخنانش نگاه رهنورد را کاملا سطحی و ناشی از تراوشات یک ذهن ناپخته می داند و می افزاید: رهنورد یکسری مزخرفات به نام کتاب به هم بافته که آن را به نام اسلام عرضه و منتشر کرده است. کتاب هایی مانند طلوع زن مسلمان، همگام با یوسف، قیام موسی و..

وی با اظهار نظر در مورد کتاب طلوع زن مسلمان، می گوید: این خانم در این کتاب، تمام جملاتی که در نهج البلاغه بوده را به فارسی نوشته و بعد به عنوان تبلیغات ارتجاعیون علیه زن، آن را به شدت کوبیده و هر کسی هم این‏ها را می خواند اصلاً متوجه نمی شود که تمامی مباحث کتاب کپی شده متن نهج البلاغه است. شهید دیالمه با آوردن جمله هایی از این کتاب اظهار می دارد: برای مثال یکی از این موارد جمله «غیرت برای مرد از ایمانش است و برای زن کفر» در صورتی که این جمله عین متن نهج البلاغه بوده و ایشان با نوشتن این متن به شدت این موضوع را کوبیده است و قائل شده که این جمله در اسلام نبوده و مربوط به مرتجعین است در حالی که در نهج البلاغه این مطلب با لفظ (غیرة الرجال من الایمان و غیرة المراة کفر) آمده است!

وی در ادامه با اشاره به یکی از شیوه های نگارشی این کتاب می افزاید: این کتاب با رویکردی خاص به مسائل می پردازد و موضوعی که در اسلام نیست را به اسلام نسبت می دهد مانند قائل بودن به آفرینش زن از دنده چپ مرد که چنین دیدگاهی در اسلام و قرآن نیست، و اگر حدیثی با این مضمون در برخی کتب آمده مفسران آن را جزء اجادیث جعلی محسوب کرده اند، رهنورد با این شیوه چیزی را که اصلا مطرح نیست مطرح می کند و سپس آن را به شدت می کوبد.

شهید دیالمه در ادامه سخنرانی اعتراض آمیز خود با اشاره به سطح آگاهی رهنورد با زبان عربی و زبان قرآن می گوید: رهنورد در عربی آنقدر بی‏سواد است که در هر جایی نفس واحده را مونث گرفته و فکر کرده هر چیزی که آخرش تای تانیث گرفته مونث است، یک چیز های عجیب و غریب در شیوه نگارش کتابش دیده می شود و این در حالی است که با رهنورد به عنوان زن متفکر اسلامی در تلویزیون و روزنامه در مورد مباحث زنان صحبت می شود و او در دانشگاه های مختلف با این طرز فکر سخنرانی می کند.

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها