کد خبر: ۱۸۵۱۲۶
زمان انتشار: ۱۷:۰۴     ۰۶ آذر ۱۳۹۲

به گزارش رویش نیوز، برخي رسانه ها برای ارائه گزارش ورزش بانوان، تنها به خاطر حساسیت مخاطب اقدام به انتشار گسترده عکس های بانوان مسلمان و مومني می‌کنند که اگرچه در ظاهر موی خود را پوشانده اند، اما شرایط فیزیکی در هنگام ورزش و نوع لباس، زنندگی خاصی دارد که اتفاقا این خود، موضوع پوشش و اصل حجاب در اسلام است.

بانوان محجبه ای که خود در بیرون از زمین شاید پوشش كامل اسلامي دارند، اما برخی سایتهای خبری از غفلت آنها در زمان ورزش سوءاستفاده کرده و به بهانه پوشش خبری بازی، اقدام به انتشار تصاویر آنها می کنند. آن چه که مشخص است این نکته است که شاید در ملل غیر مسلمان انتشار این نوع گزارش ها(و حتی بدتر از آنها) امری طبیعی و غیرعادی نیست، اما در یک جامعه مسلمان، همین مورد می‌تواند جرقه ای برای ویرانی پس از آن باشد اگر خودش باعث گناه نشود.

حفظ حریم زن وخانواده و برخورد با تعدی کنندگان به حریم عفت و حیا(بنا به نوع، هدف و میزانش) جزء خطوط قرمز کشور اسلامی محسوب می‌شود. لذااین خیانت عمدی باشد یا سهوی قطعا باید مورد پیگرد قوه قضائیه قرار گیرد و اگر این نوع پوشش خبری شرعا و قانونا خلاف نیست، باید توسط مسئولان رسما اعلام رسانه ای گردد.

چند روز پيش برخي از رسانه ها اقدام به انتشار گزارش هاي تصويري از مسابقات واليبال بانوان محترم مسلمان ايراني كردند. البته پيش از اين گزارش هايي از اين مسابقات و كلا ورزش بانوان منتشر مي گرديد ليكن از نمايي كه منافي عفت و پاكدامني ورزشكاران محترم و همچنين عفت عمومي جامعه نباشد، ليكن اينبار تصاويري كه توسط يكي از خبرگزاري ها منتشر شده بود كاملا شفاف و از نزديك تهيه شده و جاي تعجب دارد كه وقتي ورود مردان به ميدان هاي ورزشي بانوان ممنوع است، پس ديدن تصاوير با جزئيات نيز براي مردان ممنوع بايد باشد.

بي دقتي مسئولين اين خبرگزاري و سايت هاي ديگري كه به بازنشر اين گزارش هاي تصويري پرداختند موجب هتك حرمت به بانوان ورزشكاري مي شود كه رعايت حجاب كامل بيرون از ميدان ورزشي را وظيفه خود مي دانند و به آن مقيدند.

 

البته رويش نيوز خاطر نشان مي كند، در اينجا نفس ورزش قهرماني براي بانوان مسلمان (با حفظ شرايط حجاب)مورد نقد نيست بلكه نوع رفتار رسانه ها در رابطه با پوشش خبري و تصويري از مسابقات مورد نقد است و اميد است اصلاح شود.

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها