کد خبر: ۱۸۵۰۵۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۰۶ آذر ۱۳۹۲
دیروز هفت صبح، امروز ابتکار و اسرار! فردا نوبت کیست؟
چه خوب است قلم به دستان و اصحاب رسانه‌ی ما که خواسته یا ناخواسته با اقداماتی همچون تبلیغ غیرمستقیم ستاره‌های هالیوودی عملا به جنگ با سبک زندگی اسلامی می‌روند، نگاهی به کارنامه‌ی فرهنگی‌شان انداخته و از خود بپرسند تا که به حال برای تبلیغ و تعمیق مفاهیمی همچون سبک زندگی اسلامی چه اقداماتی انجام داده‌اند؟
گویا بعضی از نشریات و سایت‌های وطنی دوست دارند که وسیله‌ای باشند برای تبلیغ هالیوود و ستاره‌های حلبی آن. متأسفانه چند وقتی‌ست که شاهد روند غیرمستقیم و بعضا مستقیم تبلیغی برای سینمای امریکا در داخل کشور هستیم.

به گزارش بولتن نیوز، روندی که در تلاش است تا با پوشش خبری دادن به فعالیت‌های استارهای امریکایی و حتی پرداختن به بعضی از جزئیات بی‌ارزش زندگی شخصی آنها، هالیوود را در رأس اخبار فرهنگی کشور نگه دارد.

جالب اینجاست که در برخی موارد دیده می‌شود که این پوشش خبری، چهر‌ه‌ای انتقادی دارد اما در اصل، انتقادی در کار نیست و تنها یک خرده‌گیری حاشیه‌ایست. به طور مثال می‌توان به مطلب مشترکی که روزنامه‌های ابتکار و اسرار در تاریخ 25 آبان ماه در این رابطه منتشر کردند، اشاره کرد. مطلبی با عنوان "پولسازترین چهره‌ی هالیوود کیست؟" مطلبی که در ظاهر گلایه می‌کند از پول‌های هنگفت و غیرمنطقی که برخی از استارهای هالیوودی دریافت می‌کنند اما اگر خوب به قضیه نگاه ‌کنیم متوجه می‌شویم با حجم انتقادات ریشه‌ای‌تری که به این ساختار سینمایی وارد است، ذکر چنین انتقاداتی تنها پنهان کردن تبلیغاتی‌ست که این دوستان، دانسته یا ندانسته به آن دامن می‌زنند.

البته قضیه وقتی بغرنج‌تر می‌شود که متوجه باشیم چنین رویکردهایی در اصل مقابله‌ی غیرمستقیم با گفتمان سبک زندگی اسلامی‌ست. گفتمانی که در چند وقت اخیر، مورد توجه و تأکید رهبر انقلاب بوده و نقش رسانه‌ها را در جا افتادن آن بی‌مانند توصیف کرده‌اند. چون مهمترین چیزی که در این تبلیغ‌های مفت و مجانی ستاره‌های هالیوودی به دست مخاطب می‌رسد، سبک زندگی غربی و البته همراه با فساد، بی‌اخلاقی و اصراف مادی آنهاست که کمترین تناسب را با ارزش‌های اخلاقی جامعه‌ی ما دارد.

جالب اینجاست که وقتی میدان حرف برپاست، خیلی از ماها که مدعی ولایت‌مداری هستیم و حرکت‌های خود را قدم به قدم با توصیه‌های رهبر انقلاب تلقی می‌کنیم. اما وقتی عرصه‌ی عمل برپا می‌شود، می‌بینیم که چقدر عرصه تنگ است و تا چه اندازه اعمال ما با آنچیزی که به عنوان شاخص انتخاب کرده و به دیگران معرفی می‌کنیم، متفاوت و بعضا در تضاد است.

و این در حالی‌ست که مردم ما نیازهای فرهنگی شدیدی به مقولاتی همچون سبک زندگی اسلامی دارند و لازم است تا رسانه‌های ما رسالت خود را به درستی درک کرده و در چهارچوب ارزش‌های دینی و اخلاقی جامعه حرکت کنند. چه خوب است قلم به دستان و اصحاب رسانه‌ی ما که خواسته یا ناخواسته با اقداماتی همچون تبلیغ غیرمستقیم ستاره‌های هالیوودی عملا به جنگ با سبک زندگی اسلامی می‌روند، نگاهی به کارنامه‌ی فرهنگی‌شان انداخته و از خود بپرسند تا که به حال برای تبلیغ و تعمیق مفاهیمی همچون سبک زندگی اسلامی چه اقداماتی انجام داده‌اند؟

امیدواریم کسانی که ناآگاهانه دست به این اقدامات می‌زنند، از این شرایط بیرون بیایند و متوجه شوند که آب به آسیاب چه کسانی می‌ریزند و کسانی که آگاهانه مبلغ دشمن فرهنگی ملت هستند، به سر عقل بیایند و یا اینکه با برخورد منطقی متولیان فرهنگ کشور روبه‌رو شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها