کد خبر: ۱۸۴۷۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۰۵ شهريور ۱۳۹۰
انتشار كتاب جديدي درباره حملات 11 سپتامبر بار ديگر در آستانه دهمين سالگرد اين واقعه در آمريكا جنجال ساز شد.

به گزارش 598 به نقل از عصرایران كتاب جديد كه نام آن " بيرق هاي سياه : داستان پس پرده 11 سپتامبر و جنگ عليه القاعده " نام دارد از سوي يك نويسنده آمريكايي لبناني تبار كه مامور سابق پليس فدرال آمريكا بوده است ، منتشر خواهد شد.

اين در حالي است كه سازمان سيا با بهانه قرار دادن افشاي اسنادو اطلاعاتي سري از سوي اين كتاب بخش هايي از آن را سانسور كرده است.

" علي صوفان " 40 ساله نويسنده اين كتاب كه خود سابقه انجام ماموريت هاي ضد تروريستي در اف بي آي را داشته است و در سال 2005 بر سر متهم كردن سازمان سيا به عدم ارايه اطلاعات مربوط به تروريست هاي 11 سپتامبر به پليس فدرال آمريكا از سمت خود استعفا داد ، در اين كتاب سازمان سيا را متهم كرده كه با سهل انگاري و عدم ارايه به موقع اطلاعات به سازمان اف بي آي نتوانسته به درستي از وقوع حملات 11 سپتامبر جلوگيري كند.

وي همچنين سيا را متهم كرده كه با انجام شيوه هاي خشن و غير موثر در بازجويي از متهمان تروريستي حقوق بشر را نقض كرده و دستاوردي هم كسب نكرده است.

در اين كتاب ادعا شده كه سازمان سيا قبل از انجام حملات 11 سپتامبر از موقعيت دو تروريستي كه در اين عمليات شركت داشتند در شهر سان ديه گو كاليفرنيا مطلع بوده و اين سازمان اين اطلاعات را به موقع در اختيار اف بي آي قرار نداده است.

سازمان سيا بخش هاي زيادي از اين كتاب را سانسور كرده است و بنا به گفته موكل آقاي صوفان دليل اين مساله انتقاداتي است كه صوفان در اين كتاب از عملكرد سيا در زمينه حملات 11 سپتامبر به اين سازمان وارد كرده است.

موسسه انتشاراتي نورتون نيز كه اين اثر را به بازار ارايه خواهد كرد اعلام كرده است كه بخش هاي سانسور شده را در كتاب مشخص خواهد كرد و اگر وكلاي آقاي صوفان موفق شوند در دادگاه از اين كتاب رفع سانسور كنند اين موسسه در چاپ هاي بعدي متن كامل اين كتاب را چاپ خواهد كرد.

انتشار اين كتاب در آستانه دهمين سالگرد واقعه تروريستي 11 سپتامبر همزمان با انتشار كتاب ديگر درباره11  سپتامبر صورت مي گرد كه در آن عربستان و ايران به حمايت از هواپيماربايان و سازمان القاعده متهم شده اند.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها