کد خبر: ۱۸۴۳۷
زمان انتشار: ۰۲:۱۸     ۰۵ شهريور ۱۳۹۰
خدایا گناهانم را بخشیده، اعمال نیکم را بپذیر و معایبم را بپوشان ...
دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً
وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً
وعَملی فیهِ مَقْبولاً
وعَیْبی فیهِ مَسْتوراً
یا أسْمَعِ السّامعین

به نام خداوند بخشایشگر مهربان
خدایا در این روز قرار ده کوششم را در این ماه مستحق سپاس و تقدیر
و گناهم را در آن مستحق آمرزش خویش بگردان
و عملم را پذیرفته
و عیبم را بپوشان
اى شنواترین شنوایان



گذری کوتاه بر دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان

پذیرش اعمالی که در این ماه انجام می دهیم، بخشش گناهان کوچک و بزرگ، پوشیده ماندن معایب و ایرادهایی که داریم مواردی هستند که در قالب دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان از خداوند متعال درخواست می کنیم .

بخشش گناهان

اینکه خداوند به ما نظر لطف داشته و گناهان ریز و درشتمان مورد بخشش خالق هستی قرار گیرد، آرزویی است که برای رسیدن به آن باید سعی و تلاش مخصوص داشته باشیم .

اول اینکه هرگز نباید فراموش کرد پیشگری بهتر از درمان است و بهتر است همواره مراقب اعمال و رفتار خود بوده و از هرگونه عمل و فکری که گناهی را برایمان درپی داشته باشد پرهیز کنیم، به این ترتیب زندگی راحت تر و امن تری خواهیم داشت .

اما بخشش گناهان نیز منوط به پشیمانی صد درصدی و تصمیم مجدانه برای دوری و پرهیز از هر عمل گناه آلود است، نباید اینطور باشد که مرتب از خداوند طلب عفو و بخشش کنیم و باز مرتکب گناه شویم .

برای خلاصی از رنجهای دنیوی و اخروی حاصل از گناهان خود باید خالصانه بخشش آنها را از باریتعالی را درخواست کنیم.

سوره انفال، آیه ۲۹: یِا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ إَن تَتَّقُواْ اللّهَ یَجْعَل لَّکُمْ فُرْقَانًا وَیُکَفِّرْ عَنکُمْ سَیِّئَاتِکُمْ وَیَغْفِرْ لَکُمْ وَاللّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ ؛ اى کسانى که ایمان آورده‏اید اگر از خدا پروا دارید براى شما [نیروى] تشخیص [حق از باطل] قرار مى‏دهد و گناهانتان را از شما مى‏زداید و شما را مى‏آمرزد و خدا داراى بخشش بزرگ است .

سوره آل عمران، آیه ۱۶: الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا إِنَّنَا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ؛ همان کسانى که مى‏گویند پروردگارا ما ایمان آوردیم پس گناهان ما را بر ما ببخش و ما را از عذاب آتش نگاه دار .

برای هر روز هفته ذکری عنوان شده که صد مرتبه گفته شود:

ذکر روز شنبه: یا رب العالمین
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها