کد خبر: ۱۸۴۳۰۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۰۲ آذر ۱۳۹۲
پرسپولیس در نقل و انتقالات نیم فصل تاکنون 7 بازیکن را بیرون رانده و از طرف دیگر فقط 2 بازیکن وارد تیم شده اند.

598، پرسپوليس در نيم فصل دوم، شايد تغيير زيادي در چيدمان اصلي‌اش نداشته باشد، اما خيلي از چهره‌هاي بعضاً هميشگي را روي نيمكت اين تيم نمي‌بينيم. تا امروز جدايي غلامرضا رضايي، هادي نوروزي، خانزاده، ماركو اسكپانوويچ، يونس شاكري، ميلاد غريبي و رضا حقیقی قطعي شده است. اين هفت بازيكن در تمام دقايقي كه در زمين بودند و مجموعش 1155 دقيقه مي‌شود موفق به گلزني نشدند و فقط يك‌بار هادي نوروزي پاس گل داده است.

 

پس فسخ قرارداد با اينها مي‌تواند تصميم درستي از سوي علي دايي باشد اما همين تصميم صحيح جاي بحث هم دارد. ميلاد غريبي، يونس شاكري و ماركو اسكپانوويچ بازيكناني بودند كه طبق خواست دايي به پرسپوليس آمدند. اين سه بازيكن روي هم، 185 دقيقه بازي كرده‌اند! سؤال اينجاست اگر خوب بوده‌اند چرا بازي نكردند و اگر ضعيف بودند چرا جذب شدند؟

 

از طرفي وقتي يك بازيكن خارجي جذب پرسپوليس و استقلال و حتي سپاهان و تراكتورسازي و فولاد مي‌شود بايد يك سروگردن به لحاظ فني بالاتر از بقيه باشد اما در 15 هفته ليگ برتر ديديم كه اسكپانوويچ فقط يك‌بار فرصت حضور در ميدان را پيدا كرد. آن هم در هفته ششم، مقابل نفت تهران و در روزي كه پرسپوليس صادقيان، كفشگري و رضا حقيقي را نداشت.

 

شايد اگر آنها بودند دايي باز هم از اين خارجي استفاده نمي‌كرد. ميلاد غريبي هم كه فصل گذشته يكي از خوب‌هاي سايپا بود، فقط 45 دقيقه در بازي چهارم با تيم سابقش به ميدان رفت. اين مسأله ثابت كرد كه بازي در تيم‌هاي سرخابي با تيم‌هاي ديگر فرق مي‌كند. يونس شاكري هم كه به عنوان يكي از آقاي گل‌هاي ليگ يك آمده بود در مجموع 51 دقيقه در چهار بازي به ميدان رفت.

 

محمدرضا خانزاده هم در حضور حسين ماهيني شانس زيادي براي بازي نداشت. غلامرضا رضايي كه به فكر حضور در ليست نهايي كروش است به همراه هادي نوروزي كه او هم در نيم فصل موفق به گلزني نشد پس از چند سال از پرسپوليس جدا شدند. جدايي اين چند نفر با توجه به عملكرد ضعيف‌شان در ليگ، اتفاق عجيبي نبود اما همانطور كه اشاره شد جدايي سه نفرشان كه از خريدهاي اول فصل بود جاي نقد دارد.

 

البته تا امروز دو بازيكن به پرسپوليس اضافه شدند كه اگر همان كارآيي هميشگي‌شان را ارائه دهند خيلي به تيم دايي كمك خواهند كرد. محسن مسلمان در 13 بازي گذشته ذوب‌آهن بازي كرده كه يك گل و سه پاس گل داده است. البته او دو اخطاره است و اگر در بازي مقابل تراكتورسازي بازي كند و اخطار بگيرد، بازي با ذوب‌آهن را از دست مي‌دهد.

 

فرزاد حاتمي مي‌توانست در فولاد به يك مهاجم تمام كننده تبديل شود. او پتانسيل و ويژگي‌هاي اين مهم را دارد اما اختلافش با كادر فني باعث نيمكت‌نشيني‌اش شد، با اين حال او در هشت بازي دو گل زد.به هر حال و روي كاغذ انتخاب علي دايي در تعطيلات نيم فصل درست بوده اما بايد ديد آنها هم مثل بعضي خريدها جواب مي‌دهند يا اينكه مثل غريبي، اسكپانوويچ و شاكري خواهند شد.

ایران ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها