کد خبر: ۱۸۴۰۳۷
زمان انتشار: ۰۱:۲۹     ۰۱ آذر ۱۳۹۲
مقام ارشد دولت آمریکا در جمع گروهی از اعضای اندیشکده‌های این کشور از رویکرد اسرائیل مبنی بر لزوم توقف کامل غنی‌سازی در گام اول توافق انتقاد کرده و گفته چنین موضعی به جنگ منجر می‌شود.
 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه «جِی‌تی‌اِی»، یک مقام ارشد دولت آمریکا هشدار است موضع اسرائیل مبنی بر اینکه که ایران باید در ازای کاهش تحریم‌ها تمام توان هسته‌ای خود را کنار بگذارد، می‌تواند به وقوع جنگ منجر شود.

این مقام آمریکایی این اظهارات را روز چهارشنبه در جمع گروهی از فعالان اندیشکده‌ها و گروه‌های حامی سیاست‌های کاخ سفید در قبال ایران بیان کرده است. وی در این جلسه طرحی را که قرار بوده گروه 1+5 در دور تازه مذاکرات هسته‌ای پیش روی ایران قرار دهند، برای این گروه‌ها تشریح کرده است.

پایگاه «جِی‌تی‌اِی» مشروط بر اینکه نامی از شرکت‌کنندگان در این نشست نبرد، به نوار ضبط شده این جلسه دست یافته است.

مقام دولتی حاضر در این نشست در پاسخ به این سوال که «آیا رویکرد اسرائیل مبنی بر اینکه ایران تمام فعالیت‌های غنی‌سازی خود را کنار بگذارد و سانتریفیوژهایش را اسقاط کند، مسیری به سوی بروز جنگ نیست؟»، این استدلال را تائید کرده و گفته است چنین رویکردی دو گزینه «تسلیم کامل» یا حرکت به سمت بمب را پیش روی ایران قرار می‌دهد که در این صورت ایران گزینه دوم را انتخاب می‌کند.

وی تاکید کرده است که این وضعیت «دریچه دیپلماسی را مسدود می‌کند» و نهایتا «به جنگ منتهی می‌شود».

این مقام آمریکایی در مورد توافقنامه اولیه که ایران و 1+5 برای دستیابی به آن مذاکره می‌کنند و مخالفت‌های اسرائیل با آن، گفته است این توافقنامه فرصتی 6 ماهه برای اسرائیل فراهم می‌کند تا بر توافقنامه نهایی اثر بگذارد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی و گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا با توافق هسته‌ای با ایران مخالفند و می‌گویند تهران باید تمام برنامه غنی‌سازی خود را متوقف کند. با این حال، در توافق اولیه‌ مطرح در مذاکرات که گزارش‌هایی از آن در رسانه‌ها منتشر شده، ایران همچنان به غنی‌سازی در سطح 3.5درصد (هرچند به میزان محدود و تحت نظارت شدید) ادامه می‌دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها