کد خبر: ۱۸۳۸۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۳۰ آبان ۱۳۹۲

جوان- علي دارابي معاون سيما درباره عدم پخش مستندهاي ساخته شده درباره سوريه، مي‌گويد برخي از اين مستند‌ها به درخواست سازندگانشان پخش نشده است

علي دارابي معاون سيما درباره عدم پخش مستندهاي ساخته شده درباره سوريه، مي‌گويد برخي از اين مستند‌ها به درخواست سازندگانشان پخش نشده است. اين سؤال را بايد از معاون سيما پرسيد كه اگر سازنده مستند به اهميت موضوع سوريه پي نبرده است، پس چرا سفارش ساخت مستند به وي داده شده است؟ و اگر قرار است اين فيلم‌ها پخش نشود، براي چه ساخته شده است؟ 
 
بحران سوريه، مهمترين رخداد بين‌المللي است كه نه تنها منطقه خاورميانه بلكه بخش اعظمي از جهان را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. تلاش فراواني كه از سوي دولت‌هاي مرتجع عربي با حمايت مستقيم رژيم صهيونيستي و حاميان غربي آن براي سرنگوني حكومت سوريه دارند، به طور مستقيم با منافع استراتژيك جمهوري اسلامي ايران در تعارض است.  نشان دادن واقعيت‌هاي جاري در سوريه مي‌تواند به شناخت بهتر اوضاع اين كشور مقاوم كمك كند. مردم كشورمان سؤال‌هاي بسياري درباره اتفاقات سوريه دارند كه صدا و سيما به عنوان رسانه ملي ملزم به پاسخگويي به آن است. بهترين راه اثبات حقايق سوريه ساخت مستند‌هاي تلويزيون از شرايط سوريه است. 
 
در حالي كه ما از وقايع سوريه تنها به پخش اخبار بسنده مي‌كنيم شبكه‌هايي چون بي‌بي‌سي، العربيه و الجزيره مستند‌هايي با هدف زير سؤال بردن حكومت سوريه و موجه جلوه دادن جنايت‌هاي گروه‌هاي سلفي‌ مي‌سازند. 
 
زماني هم كه از كم‌كاري سيما در پخش مستند‌هاي ساخته شده توسط فيلمسازان ايراني در سوريه از معاون سيما سؤال مي‌شود، دارابي مي‌گويد: يك الي دو مستند بنا به خواست خود تهيه‌كنندگان اين مستند‌ها پخش نشده است. ما آماده پخش اين مستندها بوديم اما سازندگان اين مجموعه‌ها در گفت‌وگو با مجموعه سرمايه‌گذاري كننده به اين نتيجه رسيدند كه پخش آن در شرايط فعلي به صلاح نيست. اين به ملاحظات رسانه ما برنمي‌گردد بلكه بيشتر به ملاحظات سرمايه‌گذاري باز‌مي‌گردد كه مستندها را كار كرده است. 
 
آقاي دارابي آيا منافع كشور مهم‌تر است يا ملاحظات چند سرمايه‌گذار؟ زماني كه سوريه به عنوان متحد ديرينه جمهوري اسلامي دچار بحران شده است و با به خطر افتادن ثبات اين كشور، سعي مي‌كنند جبهه مقاومت را ضعيف كنند، آيا روشنگري وقايع اين كشور نبايد از ضرورت‌هاي صدا و سيما باشد؟ 
 
هنوز مدت زمان زيادي از شهادت مستندسازان ايراني در سوريه نگذشته است. هادي باغباني در راه نشان دادن فعاليت‌هاي جبهه مقاومت در سوريه به شهادت رسيد. حال بايد پرسيد آن چه ملاحظه‌اي است كه حاضرند براي آن از پخش فيلم‌هايي كه حاصل خون شهيد باغباني و همكارانش است، جلوگيري كنند؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها