کد خبر: ۱۸۳۸۳۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۳۰ آبان ۱۳۹۲
وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد، این مساله که در نهایت به ایران اجازه غنی سازی اورانیوم داده شود یا نه در توافق موقت بین قدرت های جهانی و ایران تصمیم گیری نخواهد شد.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ اظهارات جان کری وزیر خارجه آمریکا در خصوص غنی سازی اورانیوم توسط ایران در شرایطی است که دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 از روز گذشته در شهر ژنو آغاز شده است. ایران بارها بر مساله غنی سازی اورانیوم به عنوان خط قرمز مذاکرات تاکید کرده و خواستار به رسمیت شناخته شدن این حق از سوی قدرت های جهانی شده است.

بر اساس این گزارش جان کری وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت، مساله غنی سازی اورانیوم توسط ایران در توافق اولیه هسته ای که قرار است در مذاکرات بین قدرت های جهانی و ایران در ژنو برگزار شود، مورد تصمیم گیری قرار نخواهد گرفت. این مساله به مذاکرات بستگی خواهد داشت.

وی تصریح کرد، ما در نخستین مراحل تصمیم گیری هستیم و نمی توانیم در نخستین گام ها در خصوص مساله غنی سازی اورانیوم در ایران تصمیم گیری کنیم من نسبت به این مساله به شما اطمینان می دهیم.

کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا با سناتورهای دموکرات در خصوص مساله ایران دیدار و گفتگو داشته است. بایدن در این دیدار تاکید کرده است که هدف اصلی از مذاکرات هسته ای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است. دیدار 12 سناتور آمریکایی با بایدن بیش از 2 ساعت به طول انجامیده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها