کد خبر: ۱۸۳۵۸۴
زمان انتشار: ۲۰:۰۷     ۲۹ آبان ۱۳۹۲
در دیگر کشورها همچون آمریکا، فرانسه، انگلیس و ... بنابر میزان کمک مالی که احزاب سیاسی در به قدرت رسیدن دریافت می کنند برای موضع گیری ملی یا بین المللی همراستا با این شبکه تحت فشار قرار می گیرند.
در گذشته هرگونه حرکت انتحاری ، ترور و آسیب به منافع ایران در داخل کشور و یا خارج از آن در اولین اقدام از سوی دولت، انگشت اتهام به سوی امریکا و اسراییل و ایادی داخلی و خارجی آنها از جمله سازمان مجاهدین (منافقین)، القاعده، طالبان و ... نشانه می­رفت اما اکنون که دو طرف اصلی میز مذاکره (ایران و آمریکا) از روند مطلوب مذاکرات سخن می گویند عاملان انفجار چه کسانی معرفی خواهند شد؟

به گزارش 598 به نقل از بولتن نیوز، در نگاه نخست در دو رخداد با شعاع بین المللی، ایران یکی از نقشهای اصلی را برعهده دارد:

1- به اذعان تمامی کاشناسان منطقه ای و بین المللی آنچه که تابحال توانسته حکومت بشار اسد را در سوریه به هر نحو ممکن سرپا نگه دارد، ایران بوده است؛ حمایتهای ستادی و اطلاعات عملیاتی نظامی، تجهیز و آموزش نیروهای سوری و کمکها و حمایتهای اقتصادی از حکومت سوریه توسط ایران که اکنون بر همه عیان شده است باعث شده که حتی در مراودات سیاسی نیز ایران به عنوان یکی از حامیان اصلی دولت بشار اسد خود را در روند مذاکرات بقبولاند؛ با تمام فشار آمریکا، اسراییل و همبازهای فرعی انها همچون ترکیه، قطر و عربستان سعودی، حمایتهای فکری و لجستیک ایران در کنار حمایتهای سیاسی چین و روسیه باعث شد دولت بشار که با یک حساب منطقی باید یکسال پیش براحتی سرنگون می شد، اکنون دنیا را مجبور به از سر گیری مذاکرات ژنو با شماره 2 کند!

2- روند مذاکرات ایران و غرب در خصوص مسایل هسته ای با تغییر دولت، با رویکرد جدید و با اختیارات ویژه از سوی رهبر انقلاب دنبال شد و با تز خاص این دولت در «دیدن کدخدا» به جای روشهای مذاکره غیر مستقیم، با مذاکره تلفنی دو رییس جمهور و محوریت مذاکرات هسته ای حول هیأت ایرانی و آمریکایی نمود یافته است؛ مذاکرات به اذعان دوطرف پیشرفت خوبی داشته اما هنوز نمود عینی و مکتوب پیدا نکرده است

در این خصوص مواجهات بین المللی با حضور پرقدرت ایران و مستقیم شدن رابطه ایران و ایالات متحده به نظر میرسد شفاف تر از گذشته باشد.

با نگریستن دقیق بر روی معادلات و اتفاقات تازه در جریان، به نظر میرسد "لابی های صهیونیستی" و مولتی میلیاردرهای وابسته به شبکه صهیونیستی در راستای منافع اقتصادی و سیاسی خود هر از چند گاهی با اهرمهای مختلف، کشورها را بازیچه خود کرده و در راستای منافع خود موضع گیری ها را تعیین می کنند

اسراییل برای این شبکه حکم «خط قرمز» را به عنوان پایگاه اصلی سیاسی در معادلات جهانی و چماقی بر سر دیگر کشورها با ماهیت یک کشور دارد

در دیگر کشور ها همچون آمریکا، فرانسه، انگلیس و ... بنابر میزان کمک مالی که احزاب سیاسی در به قدرت رسیدن خود از شبکه صهیونیستی دریافت میکنند برای موضع گیری ملی یا بین المللی همراستا با این شبکه تحت فشار قرار می گیرند؛ واضح است که در امریکا حضور لابی­های صهیونیستی نسبت به دیگر کشورها بسیار بیشتر بوده و به دنبال آن، موضع گیری های دولتمردان ایالات متحده همسویی بیشتری با جریان صهیونیستی مزبور دارد

حضور کشورهایی همچون عربستان سعودی، قطر، ترکیه و ... بیشتر حکم پیاده نظام کشورهای فوق را دارا بوده و هرچند سرنخ بسیاری از عملیاتهای خرابکارانه، انتحاری، ترور و ... ممکن است به این کشورها ختم شود اما علت تامه ی دشمنی و اقدامات تخریبی علیه ایران را باید در عدم پیروی از سیاستهای جهانی ای شبکه صهیونیستی جستجو کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها