کد خبر: ۱۸۳۵۳۶
زمان انتشار: ۱۷:۲۳     ۲۹ آبان ۱۳۹۲
حجت‌الاسلام و المسلمین مصلحی:
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با تاکید بر این‌که اظهارنظر درخصوص جنبه حقوقی تخلفات سران فتنه، در صلاحیت دستگاه قضایی است گفت: مهم‌ترین جرم این افراد، حرکاتی بوده که معنایی جز ایستادگی در برابر قانون نداشته است؛ کشور قانون دارد و اگر کسی به‌روند برگزاری انتخابات یا نتیجه آن اعتراض یا صحبتی دارد، باید در چارچوب قانون و از طریق مراجع قانونی اعتراض خود را پیگیری کند.

وی با اشاره به این‌که این مساله بارها در فرمایشات رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است، ادامه داد: این آقایان نه‌تنها به‌دنبال پیگیری اعتراضات و شکایات خود در چارچوب قانون و از طریق مراجع قانونی نبودند، بلکه همراهی با استکبار، آمریکا و دشمنان نظام را در دستورکار خود قرار دادند.
 
مصلحی تصریح کرد: علی‌رغم حمایت رسمی و علنی گروه‌های مختلفی همچون ضدانقلاب، منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و دیگر دشمنان تابلودار انقلاب و نظام از فتنه 88 و سران آن، این افراد هیچ‌گاه حاضر نشدند دشمنان را محکوم کنند و متاسفانه هیچ‌گونه موضع‌گیری در برابر آنها نداشتند.
 
وزیر سابق اطلاعات با اشاره به حرکات غیرقانونی سران داخلی فتنه اظهارداشت: این افراد قانون را زیر پا گذاشتند و با وجود سر دادن شعار قانون‌گرایی، در برابر قانون ایستادند.
 
وی با بیان این‌که ایستادن در برابر قانون سبب شد که سران داخلی فتنه محارب فی‌الارض و باغی محسوب شوند، گفت: عملکرد این افراد و روندی که در قانون‌شکنی در پیش گرفتند، کشور را با چالش‌های جدی مواجه ساخت و هزینه‌های سنگینی در برابر مسیر رو به جلوی نظام وارد کرد.
 
وزیر اطلاعات دولت دهم در پاسخ به سوالی راجع به تلاش برخی جریانات سیاسی برای پوشاندن جرایم موسوی و کروبی، اظهار داشت: ایجاد محدودیت برای این افراد، مصوبه رسمی شورای‌عالی امنیت ملی است و مصوبه‌ای در این سطح را نمی‌توان به این سادگی لغو کرد. دستگاه قضایی نیز بر اساس مسائل سیاسی عمل نمی‌کند و فشارهای سیاسی نمی‌تواند قوه قضاییه را وادار به صدور چنین حکمی کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۳۶
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۶ - ۲۹ آبان ۱۳۹۲
۴۰
۳۹
کمترین خواسته ملت حصر خانگی سران فتنه است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۲
دوست عزیز شاید کمترین خواسته تو این باشه ولی کمترین خواسته ملت محاکمه اینهاست که کشور رو به آشوبکده تبدیل کردن.میدونی خون چندتا ادم بی گناه بخاطر این دوتا عوضی ریخته شد؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۲
کم توقعی داداش!
کمترین خواسته ملت اعدام سران فتنه است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۸ - ۳۰ آبان ۱۳۹۲
۲۶
۲۷
افراط محکوم به شکست است
پاسخ
اناری جانباز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۹ - ۳۰ آبان ۱۳۹۲
۴۵
۴
اگر چنین است پس چرا 4سال است که دادگاه انها تشکیل نمی شود تا تکلیف شان روشن شود
پاسخ
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۵ - ۳۰ آبان ۱۳۹۲
۲۳
۲۲
به خدا خیانت به کشور؛ ملت؛شهدا؛امام شهدا با رعایت سن و سال حبس عبد است0
پاسخ
ناشناس
-
۰۹:۱۶ - ۳۰ آبان ۱۳۹۲
۳۰
۳۵
تند روی شما وحرفها وتهقیرهای احمدی نژاد بیشترین نقش را درحوادث 88داشت ما هنوز ازخس وخاشاک خطاب شدن عصبانی هستیم واحمدی نژاد وتنروها رانمی بخشیم
پاسخ
ناشناس
-
۰۹:۱۷ - ۳۰ آبان ۱۳۹۲
۳۵
۱۹
چرا نظرات مخالف رامنتشر نمی کنید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۰۲ آذر ۱۳۹۲
۲۴
۱۴
اگر این ها قانون شکن هستند وسران فتنه جناب اقای رییس جمهور احمدی نزاد که ناقض قانون است باید چه نامید
پاسخ
دادخواه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
۲۰
۹
آینده وتاریخ مشخص خواهد کرد که اینان (راستی های افراطی)همچون یزیدیان خود را بر حق میدانند اما حق با دیگران است اگر راست میگویید علنی و در دادگاه صالح محاکمه کنید.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها