کد خبر: ۱۸۳۵۰۲
زمان انتشار: ۱۴:۲۷     ۲۹ آبان ۱۳۹۲
نماینده مردم زنجان در مجلس با بیان اینکه ایران توانست در زمان دفاع مقدس بینی آمریکا را به خاک بمالد، گفت: از نظر ما گزینه نظامی آمریکا بعد از آن واقعه نه تنها روی میز نیست، بلکه برای همیشه به بایگانی سپرده شده است
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمد اسماعیلی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور طی سخنانی در صحن علنی مجلس با اشاره به اقدام تروریستی در لبنان اظهار داشت: حرکت تروریستی مزدوران آمریکایی و صهیونیست‌ها در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرده و شهادت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی و دیگر شهدای این حادثه را به مقام معظم رهبری، ملت و خانواده‌هایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: ملت ایران و نمایندگان؛ همانطور که استحضار دارید از زمان شروع مذاکرات در دوره جدید با 1+5، رئیس جمهور آمریکا و وزیر خارجه این کشور ملت ایران را تهدید و اعلام می‌کنند که گزینه نظامی روی میز است. لازم می‌دانم مطالبی را به دولت و کنگره آمریکا و رژیم صهیونیستی بگویم.

نماینده مردم زنجان در مجلس افزود: سردمداران آمریکایی به خوبی به یاد دارند که جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس زمانی که تحریم‌های همه‌جانبه توسط دشمنان انقلاب اعمال می‌شد به طوریکه حتی سیم خاردار در اختیار ایران قرار نمی‌دادند و همه قدرت‌های جنایتکار به صورت تمام قد پشت سر صدام ملعون مقابل مردم ایران ایستاده بودند.

اسماعیلی با بیان اینکه مردم ولایتمدار ایران به همت جوانان خود توانست علیه همه این دشمنان و در راس آن آمریکا بایستد، گفت: ایران نه تنها اجازه نداد حتی یک وجب از خاکش در اختیار بیگانگان قرار گیرد، بلکه توانست صدام و آمریکا و حامیان رژیم را نه در خاک ایران بلکه در خارج از مرزهای بین‌المللی تنبیه، تحقیر و بینی آنها را خاک بمالد.

وی در ادامه گفت: از نظر ما گزینه نظامی آمریکا بعد از آن واقعه نه تنها روی میز نیست، بلکه برای همیشه به بایگانی سپرده شده است و اگر دولت تروریست پرور آمریکا در طول 25 سال گذشته نتوانسته به نظام جمهوری اسلامی حمله کند نه از سر دلسوزی بلکه به خاطر درسی است که شهدای ما به دشمنان خود دادند.

نماینده مردم زنجان در مجلس تاکید کرد: آمریکا و صهیونیست‌ها و دولت‌های غربی بدانند ملت ایران به ویژه جوانان علیرغم همه مشکلات موجود تصمیم گرفتند با استفاده از سرمایه درونی نظام همه مشکلات کشور را یکی پس از دیگری برطرف و این تحریم‌های ظالمانه را به فرصت تبدیل کنند و در آینده نزدیک ایران بزرگ را به خوداتکایی خواهند رساند.

اسماعیلی اظهار داشت: ملت شریف ایران این آمادگی را دارد که هر تجاوزی را با قدرت پاسخ داده و هر متجاوزی را از کرده خود پشیمان سازد. دولت آمریکا به خوبی می‌داند که امروز از هر زمان دیگری آسیب‌پذیرتر است و زمان قلدری آن رو به افول است و این را می‌داند که نظام جمهوری اسلامی نه تنها یک قدرت منطقه‌ای بلکه به عنوان قدرت تاثیرگذار در صحنه بین‌المللی تبدیل شده است. لذا برای آمریکا بهتراین است که بلوف‌زنی‌ها را کنار گذاشته و حقوق ملت ایران و سایر ملت‌ها را به رسمیت بشناسد.

وی ضمن اعلام حمایت قاطع نمایندگان از تیم مذاکره کننده هسته‌ای تصریح کرد: اگر آمریکا و دولت‌های غربی تمایلی به مذاکره کردن دارند، نه از سر قدرت بلکه از سر ضعف است و آنها به خوبی می‌دانند برای حل مشکلات غرب آسیا به جمهوری اسلامی ایران نیاز دارند. بنابراین تیم مذاکره کننده باید با تمام قدرت از حق مسلم ایران دفاع کنند.

نماینده مردم زنجان خطاب به رئیس جمهور کشور گفت: آقای روحانی؛ با توجه به وابستگی اقتصاد ایران به نفت، دشمنان ملت از این نقطه ضعف استفاده کرده و با تحریم‌های ظالمانه قصد دارند فشارهای مضاعفی را به ایران وارد کنند. اکثر کشورها از طریق اخذ مالیات منابع مالی تامین می‌کنند در صورتی که امروز فرار مالیاتی در ایران نهادینه شده است و این امر بیشترین خسارت را به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

وی ادامه داد: ده‌ها هزار میلیارد تومان حق دولت توسط افراد و شرکت‌ها به علت نبود سیستم‌های مالیاتی و وصل بودن این افراد به باندهای ثروت و قدرت و افراد بانفوذ در سطح کشور بلوکه شده و این افراد از پرداخت مالیات سرباز می‌زنند. ولی اگر امروز اخذ مالیات بر درآمد در مسیر صحیح خود قرار گیرد، می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات را حل کند.

اسماعیلی با اشاره به حمایت دولت‌های گذشته از تولید داخلی و تاکید مقام معظم رهبری بر این موضوع اظهار داشت: علی‌رغم این تاکیدات توجه جدی به این امر نشده است و امروز شاهد آثار شوم آن در کشور هستیم و اگر حمایت از تولید به خوبی و به موقع انجام می‌شد امروز شاهد تاثیرات تحریم‌ها نبودیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم در دولت آقای روحانی به این موضوع مهم و حیاتی توجه جدی شود تا حماسه اقتصادی مورد نظر مقام معظم رهبری تحقق یابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها