کد خبر: ۱۸۳۴۷۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۲۹ آبان ۱۳۹۲
رئیس مرکز پژوهش‌های ژرف لبنان ترور رایزن فرهنگی ایران دربیروت را در راستای اجرای طرح "جنگ فراگیر" علیه محور مقاومت درمنطقه دانست.

به گزارش 598،دکتر "محمود حیدری" درگفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم با اشاره به بمب گذاری‌ اخیر دربیروت که به شهادت رایزن فرهنگی ایران و 23 تن ازشهروندان لبنانی منجرشد، گفت: این بمب گذاری درچارچوب ضربه زدن به مقاومت درمنطقه به رهبری چمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است. شبکه القاعده و تمام گروه‌های تکفیری که اقدام به عملیات تروریستی می کنند، عامل سیاست‌های آمریکا و متحدانش هستند، آنها مستقل نیستند. این گروه‌ها بخشی ازطرح "جنگ فراگیر"علیه محور مقاومت هستند که جمهوری اسلامی ایران دراین محور قراردارد و موقعیت آن قوی ومستحکم است. این موضوع به خاطر موفقیت های ایران درعرصه‌های سیاسی و نظامی است که درسال‌های گدشته بدست آورده است. دشمنان محور مقاومت دراین مدت فقط به اقدامات خشونت بار وجنگ‌های داخلی درمنطقه پرداخته‌اند اما پیروزی‌های که محور مقاومت دربرابراقدامات خصمانه آمریکا و متحدانش بدست آورد سبب شد تا طرح" خاورمیانه بزرگ" آنها با شکست مواجه شود.

طرح جنگ فراگیر
رئیس مرکزپژوهش‌های ژرف لبنان با اشاره به اینکه عربستان یکی از حامیان گروه‌های تروریستی در منطقه است درباره احتمال دخالت این کشور در بمب‌ گذاری مقابل سفارت ایران دربیروت گفت: این بمب گذاری درچارچوب استراتژی "پبروزی کورکورانه" به رهبری آمریکا ومتحدانش ازجمله عربستان و برخی دولت‌های افراطی صورت گرفته است. گروه‌های تکفیری هم درچارچوب همین استراتژی قرار دارند. درحقیقت، این عملیات درچارچوب طرح "جنگ فراگیر"علیه محور مقاومت صورت گرفته است وقتی که سفارتخانه‌ها و مراکز دیپلماتیک هدف حملات قرار می گیرند، نمایانگرحداکثر دشمنی است.


خاورمیانه درمرحله گذر
وی درباره تاثیراین عملیات تروریستی برمذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 گفت: این عملیات هیچ گونه تاثیری  بر روند مذاکرات مزبور نخواهد داشت. پرونده فعالیت هسته ای ایران یکی از موضوعات مورد مناقشه درخاورمیانه است. بنده معتقدم که این منطقه درحال گذر ازیک مقطع تاریخی و حساس خود قراردارد. هرطرفی پیروزی هایی در سطح خاورمیانه بدست آورده باشد همان شرایط آینده این منطقه را تعیین خواهد کرد. لذا کشورهایی که مانع از اجرای طرح های استعماری درمنطقه شده اند نشان داده اند که مرحله جدید آغازشده که باید توازن قوا درسطح خاورمیانه و حتی جهان براساس قدرت‌های واقعی ترسیم شود.

ضربه زدن به دشمن درموقع مناسب
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه برخی معتقدند بمب گذاری اخیربیروت پیام گروه‌های تکفیری به ایران بود تا مواضع خود را درقبال سوریه تغییر دهد، درارتباط با واکنش محورمقاومت به این عملیات تروریستی  گفت: تجربه گذشته نشان داده مغزمتفکری که هدایتگری مقاومت درمنطقه را به عهده دارد بصورت مستقیم به این اقدام تروریستی پاسخ نمی دهد. این بدان معنا نیست که مغزمتفکر مقاومت راهبرد انفعالی دارد بلکه سیاست بسیارخوبی دارد که ضربات خود را درموقع مناسب به دشمن وارد کند. اکنون درگیری های زیادی شاهدیم که بخاطرپاسخگویی به حملات دشمن انجام می شود اما این درگیری ها بصورت محدود و با تاثیرگذاری کم است. اما سیاستی که براساس عقلانیت باشد، حملات را به گونه ای انجام می دهد که توازن قوای دشمن درسطح منطقه به هم بخورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها