کد خبر: ۱۸۳۳۹۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۲۹ آبان ۱۳۹۲
نماینده کلیمیان در نطق میان‌دستور:
نماینده کلیمیان در خانه ملت گفت: نتانیاهو در سطحی نیست که بتواند در مورد صلح جهانی و یا شرایط داخلی ایران اظهارنظر کند. نه او و نه هیچ بیگانه دیگری حق مداخله در امور ایران را ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی مجلس گفت: با پیشرفت روزافزون ملت قهرمان ایران در تمام زمینه‌های اقتصادی علم، دانش و سیاست، دشمنان ملت ایران امروزه اقدام به وضع تحریم‌های غیرانسانی در مورد ملت‌ ایران کرده‌اند.

وی افزود: این تحریم‌های کور ضدانسانی که حتی زمینه‌هایی مانند دارو و تجهیزات پزشکی را نیز برخلاف ادعاهای حقوق بشری استکبار شامل شده است نه تنها باعث کاهش انگیزه مقاومت در ملت قهرمان ایران نشده بلکه باعث اتحاد و به هم‌فشردگی صفوف مردم ایران نیز شده است.

وی افزود: از سوی دیگر دشمن با ادعاهای غیرقابل قبول که اکثرا توسط کشورهای خون‌آشامی مانند کانادا مطرح می‌شود که خود سابقه‌ای طولانی در رفتار ضد حقوق بشری با بومیان خود دارند ادعاهای بی‌معنایی را راجع به کشور عزیز ما مطرح می‌کند که مورد قبول هیچ فرد آگاهی نیست.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت: دشمنان ملت ایران آنچنان نسبت به همه آزادیخواهان جهان کینه دارند که مدتی است که جنایات غیرانسانی مانند واقعه روز گذشته در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان از سوی آنان رخ می‌دهد. بدون شک دست آمریکا و رژیم صهیونیستی از آستین تروریسم کور در آمده و در ایجاد این فاجعه نقش داشته است.

مره‌صدق ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج خاطرنشان کرد: ما ایرانیان یهودی به عنوان بخشی از ملت ایران و با سابقه بیش از 30 قرن همزیستی با سایر اقشار ملت موحد ایران همراهی و همگامی خود را با ملت موحد ایران در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنیم. ما با افتخار به فتوای تاریخی مقام معظم رهبری در ممنوعیت تولید نگاهداری و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی هسته‌ای، میکروبی و شیمیایی بر حقوق غیرقابل بحث ملت شریف ایران در استفاده صلح‌آمیز از تمامی اشکال این انرژی پافشاری می‌کنیم.

وی افزود: ما معتقدیم که فتوای تاریخی مقام معظم رهبری به تنهایی می‌تواند مبنای جدیدی برای برقراری روابط جهانی در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای باشد.

مره صدق تصریح کرد: ما ایرانیان یهودی حمایت کامل خود از تیم مذاکره‌کننده ایرانی در گفت‌وگو با 5+1 را اعلام می‌کنیم و به طرف مقابل توصیه می‌کنیم از فرصت ایجاد شده به علت نرمش قهرمانانه ملت ایران به فرمان مقام معظم رهبری حداکثر استفاده را ببرند و با توجه به اینکه حافظه تاریخی ملت قهرمان ایران از رفتار غیردوستانه برخی از کشورهای غربی نگرش مثبتی به آنان ندارد اولین اقدام عملی در جهت پیشرفت گفت‌وگوها و اعتماد‌سازی باید از سوی آنان انجام شود.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نرمش قهرمانانه ملت ایران نه از موضع ضعف که عین قدرت است و نهایت توانمندی بوده و تمام کسانی که فکر تهاجم به ایران را در سر می‌پرورانند باید از سرنوشت صدام عبرت بگیرند. با توجه به اینکه ملت شریف ایران در دفاع مقدس هنگامی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هنوز نهال نوپایی بود و صدام در حمایت بلوک کمونیسم و امپریالیسم قرار داشت توانمندی خود را به جهان ثابت کرد. مطمئنا امروزه توان مقاومتی را چندین برابر آن زمان از این ملت خواهند دید.

مره‌صدق اضافه کرد: ما ایرانیان یهودی دخالت‌های کینه‌توزانه، گستاخانه، جنگ‌طلبانه و دور از واقعیت نتانیاهو را محکوم می‌کنیم و متذکر می‌شویم که نه وی و نه هیچ بیگانه دیگری حق مداخله در امور داخله ایران را ندارد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با سابقه طولانی جنایت‌ اشغالگری، تهاجم، توحش و آدم‌کشی در سطحی نیست که بتواند راجع به شرایط داخلی ایران یا صلح جهانی و یا روابط ملت موحد ایران با سایر کشورهای جهان اظهار نظر کند.

وی افزود: اگرچه رفتار و گفتار نتانیاهوی اشغالگر چندان جای تعجب ندارد اما ما ایرانیان یهودی از رفتار غیرقابل درک برخی از کشورها مانند فرانسه که منافع ملی خود را قربانی منافع رژیم صهیونیستی کرده است تعجب می‌کنیم. در شرایطی که بحران اقتصادی اروپا نیاز کشورهای 5+1 به ویژه فرانسه را به ایران بیش از پیش برایشان حیاتی کرده رفتار برخی از اعضای 5+1 در چارچوب منافع ملی خودشان هم قابل قبول نیست.

نماینده مردم کلیمیان در پایان اظهار داشت: با تشکر از توجه ویژه مسئولان نظام جمهوری اسلامی به مشکلات اقلیت‌های دینی به ویژه اقدامات اخیر در حل برخی از مشکلات ایرانیان غیرمسلمان موحد در رابطه با استخدام و حقوق شهروندی از رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضائیه درخواست پیگیری درخواست اقلیت‌های دینی در رابطه با قانون 881 مکرر مدنی را داریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها