کد خبر: ۱۸۳۳۶۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۲۹ آبان ۱۳۹۲
با پایان هفته هسته‌ای دیپلماسی عمومی انقلابی در ایران اینکه نوبت «بچه‌های همین انقلاب» است که در عرصه دیپلماسی رسمی کشور بتوانند حقوق ملت ایران را تثبیت کرده و آنها را باز پس بگیرند.
خبرگزاری فارس ـ سجاد اسلامیان: ده روز پیش مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در حالی به کار خود پایان داد که عدم خوش‌بینی مقامات کشورمان به طرف غربی روشن‌تر از پیش نمایان شد اما برای رسیدن به یک توافق خوب علاوه بر ضرورت‌های دیپلماتیک و فنی در مذاکراتی که از امروز ظهر در ژنو آغاز می‌شود حمایت و پشتوانه عمومی و داخلی از دیگر ضرورت‌ها است.

این ضروریت که چه بسا بتوان از آن با نام «دیپلماسی عمومی» یاد کرد در مهمترین وهله حمایت مردمی از مذاکره کنندگان است و این حمایت‌ها در یک هفته اخیر منتهی به مذاکرات موسوم به ژنو 3 بیشتر و بیشتر شد.

اگرچه مقامات مذاکره کننده از جمله آقای ظریف با اشاره به حماسه سیاسی خرداد سال جاری آن را به حق بزرگترین پشتوانه مردمی مذاکرات می‌دانند اما از ضروریات یک دیپلماسی عمومی فعال به روز بودن، چابکی و همراهی توامان است.

اگرچه فرایند دیپلماسی عمومی کشور نظم خاصی ندارد و در این بی نظمی و بی برنامگی و چه بسار حرکت‌های ناشی از نبود استراتژی منسجم در این عرصه شاهد اتفاقات ناراحت کننده‌ای چون لغو جشنواره افق نو بودیم اما آغاز این هفته از قضا فیلمی به روی پرده‌های سینمای سراسر کشور رفت که مهمترین حرف ده ساله سینمای ایران در این عرصه بود.

فیلم «تنهای تنهای تنها» ساخته احسان عبدی‌پور داستان کودکانه‌ای است که به زیبایی صلح‌طلبی مردم ایران در فرآیند حوادث هسته‌ای یک دهه اخیر را به تصویر می‌کشد.

فیلمی که به گفته همه کارشناسان به زیبایی توانسته از موضع هسته‌ای ایران دفاع کند و چه بسا که می‌توانست با تبلیغاتی جهانی بعد بیشتری یابد.

اما در میانه این هفته یعنی دیروز سه‌شنبه دانشجویان بسیجی و انقلابی کشور برای اولین بار به دور یکی از مهمترین تاسیسات هسته‌ای ایران یعنی «فردو» محل غنی‌سازی 20 درصد کشور حلقه انسانی تشکیل دادند و بر ادامه کار این مرکز تاکید کردند.

دانشجویان با در دست داشتن پلاکارد‌هایی با مضامین «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «فردو در قلب ماست»، «فردو تحقیقاتی نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم»، «ما متوقف نخواهیم شد»، «مصطفای شهید راهت ادامه دارد»، پیام‌های خودشان مبنی بر حمایت از تاسیسات هسته‌ای ایران و مطالبه جدی انرژی هسته‌ای را به گوش جهانیان رساندند.

حال با پایان هفته هسته‌ای دیپلماسی عمومی انقلابی در ایران اینکه نوبت «بچه‌های همین انقلاب» است که در عرصه دیپلماسی رسمی کشور بتوانند حقوق ملت ایران را تثبیت کرده و آنها را باز پس بگیرند و اینک که ابر و باد و مه خورشید و فلک در کارند چشم‌ها در انتظار ژنو 3 و نتایج آن هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها