کد خبر: ۱۸۳۳۲
زمان انتشار: ۱۷:۱۳     ۰۲ شهريور ۱۳۹۰

به گزارش 598 به نقل از ايسنا، متن پيام اين استاد حوزه به شرح زير است:

«بسم الله الرحمن الرحيم. با تحيت و دعا و احترام به امت اسلامي در سراسر جهان به‌ويژه برادران و خواهران ايراني چند نکته راجع به روز جهاني قدس تقديم مي‌شود:

يکم: هر چند جهان‌بيني مبناي همه شئون انساني است و آنچه عنصر محوري جهان‌بيني را تشکيل مي‌دهد توحيد و نفي شرک است و شعار لا اله الا الله بيانگر آن است ولي زشتي شرک با عنوان ظلم بيان شده که «ان الشرک لظلم عظيم» و در قبال آن زيبايي توحيد را مي‌توان با عنوان عدل بيان كرد «ان التوحيد لعدل ٌ عظيم» يعني ظلم آن قدر بد است که اصلي‌ترين عنصر جهان‌بيني نفي شرک به‌وسيله آن بيان مي‌شود، چه اينکه زيبايي عدل مي‌تواند مبين اصالت توحيد باشد.

دوم: آنچه بيش از شصت سال است بر ملت مسلمان فلسطين مي‌گذرد، ظلم آشکار اسرائيلي‌ها با حمايت استکبار و ابرقدرت‌هاست. گروهي که خوي ستم همانند خون در پيکر منحوس آنها جاري است هماره نقشه راهشان کژراهه رفتن خود و راه‌ مستقيم ديگران را بستن است. رهنمود قرآن حکيم «لاتزال تطّلعُ علي خائنه منهم» ناظر به شيوه مشئوم صهيونيست‌ها است.

سوم: انبياي ابراهيمي، کعبه و قدس را ساختند تا توحيد و عدل استوار شوند و شرک و ظلم محو گردند. وعده پروردگار اين است که هر وقت دشمنان اسلام آتش جنگ افروختند خدا آن را خاموش خواهد کرد «كلما اوقدوا نارا للحرب اطفاها» لکن اين نويد با قيام موحدان عدل محور انجام خواهد شد وگرنه خداوند قدرت بيکران دارد و نيازي به ديگران نيست «... ولو يشاء الله لانتصر منهم و لکن ليبلوا بعضکم ببعضِ»

چهارم: حضور حماسي امت اسلامي در آخرين جمعه ماه مبارک رمضان سنت حسنه‌اي از امام خميني (ره) جهت آزادسازي قدس از الحاد و شرک و رهايي قدسيان فلسطيني از ظلم و آوارگي است. لازم است همگان در اين وظيفه مهم ديني شرکت كنند تا ضيافت الهي يعني روزه ماه مبارک رمضان را با اين وحدت ميداني ايراني بدرقه كرده و به استقبال عيد بزرگ فطر که جامعه جهاني اسلام در صحابت نوراني حضرت ختمي نبوت (ص) به آن مفتخر است، شتافت.

پنجم: امت اسلامي آگاه است که فروغ وحي، نبوغ فکري مسلمانان و اتحاد همه‌جانبه آنان خاورميانه و نيز برخي از مناطق ديگر را آماده احياي بيت عتيق ابراهيم خليل (ع) و قدس شريف فرزندان آن حضرت که پدر مسلمانان تا روز قيامت است كرده است.

ضمن سپاسگزاري از همگان، تضرع خاضعانه به درگاه پروردگار منان داريم که جامعه بشري مخصوصا موحدان و مسلمانان را به کمال توحيد و عدل هدايت فرمايد. والسلام عليکم و رحمه‌الله و برکاته»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها