کد خبر: ۱۸۳۲۲۱
زمان انتشار: ۱۹:۲۳     ۲۸ آبان ۱۳۹۲
پس از آنکه آلبانی درخواست آمریکا را برای میزبانی روند امحای تسلیحات شیمیایی سوریه در این کشور نپذیرفت، جان کری اعلام کرد، واشنگتن و هم‌پیمانانش گزینه‌های دیگری را برای امحای تسلیحات شیمیایی سوریه مورد بررسی قرار می‌دهند.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با تکذیب اخباری مبنی بر کنار گذاشتن طرح امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه گفت: سازمان منع سلاح‌های شیمیایی برای امحای تسلیحات شیمیایی سوریه تا پایان سال جاری وقت دارد.

وزیر امور خارجه ‌آمریکا در خصوص عدم موافقت کشورها برای میزبانی روند امحای تسلیحات شیمیایی سوریه تصریح کرد: ما برای رسیدن به هدفمان مصمم هستیم. در حال حاضر کشوری این مساله را مورد بررسی قرار نداده است اما جایگزین‌های ما تمام نشده‌اند.

کری اظهار کرد: ما به سمت دو جایگزین دیگر پیش می‌رویم که تمام امکانات را برای امحای تسلیحات و عمل کردن به جدول کار مشخص شده فراهم می‌کنند.

پیشتر آلبانی با میزبانی روند امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه در این کشور مخالفت کرده بود.

قرار است که حدود 1300 تن گاز سارین و گاز خردل و مواد دیگر که متعلق به دولت سوریه است، نابود شود.

بر اساس طرحی که سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اخیرا در لاهه با آن موافقت کرد، سلاح‌های شیمیایی خطرناک‌تر با فرا رسیدن 31 دسامبر به خارج از سوریه انتقال می‌یابد و ظرف سه ماه منهدم می‌شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها