کد خبر: ۱۸۳۱۴۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۵     ۲۸ آبان ۱۳۹۲
وزير امور خارجه روسيه شورشيان فعال در سوريه را به علت کارشکني در مسير انتقال کمک‌هاي بشردوستانه به اين کشور عربي مورد انتقاد قرار داده است. سرگئي لاوروف اين سخنان را روز دوشنبه (۲۷ آبان) در مصاحبه با روزنامه روسيسکايا گازتا مطرح کرد. لاوروف با اشاره به اين که تعداد گروه‌هاي شورشي مختلف در سوريه «از جمله هسته مرکزي تروريست‌ها که نام آنها در فهرست گروه‌‌هاي» مرتبط با القاعده ثبت شده است از ۱۰۰ گروه فراتر رفته است افزود اين گروه‌ها اغلب در درگيري‌هاي سنگين با نيروهاي موسوم به ارتش آزاد سوريه و ساير گروه‌هاي شورشي رقيب مشارکت دارند.
به گزارش بی باک، وزير امور خارجه روسيه شورشيان فعال در سوريه را به علت کارشکني در مسير انتقال کمک‌هاي بشردوستانه به اين کشور عربي مورد انتقاد قرار داده است.

سرگئي لاوروف اين سخنان را روز دوشنبه (۲۷ آبان) در مصاحبه با روزنامه روسيسکايا گازتا مطرح کرد.

لاوروف با اشاره به اين که تعداد گروه‌هاي شورشي مختلف در سوريه «از جمله هسته مرکزي تروريست‌ها که نام آنها در فهرست گروه‌‌هاي» مرتبط با القاعده ثبت شده است از ۱۰۰ گروه فراتر رفته است افزود اين گروه‌ها اغلب در درگيري‌هاي سنگين با نيروهاي موسوم به ارتش آزاد سوريه و ساير گروه‌هاي شورشي رقيب مشارکت دارند.

وزير امور خارجه روسيه تاکيد کرد :«کمک‌هاي بشردوستانه به نوعي هدیه و پیشکش تبدیل شده که مورد علاقه آنان است. در اين مرحله مشکلات کليدي در انتقال و ارسال اين کمک‌ها از سوي شورشيان ايجاد شده است.»

سخنان لاوروف در حالي مطرح مي‌شود که يک هيات سوري به منظور مذاکره با مقام‌هاي روسيه درباره کنفرانس بين‌المللي آتي برای بررسی مساله سوريه موسوم به ژنو ۲ وارد مسکو شد.

مخالفان سوري گفته‌اند در صورتي در اين کنفرانس صلح شرکت مي‌کنند که دولت سوريه دالان‌هايي براي ارسال کمک‌هاي بشردوستانه براي آنان باز کند.

با اين وجود دولت بشار اسد، رئيس جمهور سوريه اعلام کرده که بدون هيچ پيش شرطي در اين مذاکرات شرکت خواهد کرد.

لاوروف افزود :«اين حقيقت که مخالفان با حضور در اين مذاکرات موافقت کرده‌اند و نوعي دسترسي به کمک‌هاي بشردوستانه را به عنوان شرط حضور خود در اين گفتگوها تعيين کرده‌اند مساله‌اي اعجاب آور و نگران‌کننده است.»

وي تصريح کرد :«همان‌طور که تجربه تقريبا در تمامي موارد نشان داده است چنين دالان‌هايي نه تنها براي انتقال کمک‌هاي بشردوستانه بلکه براي ارسال تسليحات، پول و ساير موارد حمايت‌کننده از مخالفان رژيم سوريه استفاده می‌شود.»

سوريه از سال ۲۰۱۱ با درگيري‌هاي خونيني مواجه شده است. قدرت‌هاي غربي و متحدان منطقه‌اي آن‌ها به ويژه قطر، عربستان سعودي و ترکيه از شورشيان فعال در خاک سوريه حمايت مي‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها