کد خبر: ۱۸۲۷۶۵
زمان انتشار: ۱۳:۲۰     ۲۷ آبان ۱۳۹۲

دانشگاه فنی خاورمیانه شهر آنکارا شاهد بروز تنش بود که طی آن پلیس ترکیه به معترضانی که در این دانشگاه در مخالفت با ساخت یک دیوار در مرز ترکیه با سوریه معترض بودند، با گاز اشک‌آور و تفنگ آب‌پاش حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه حریت ، از زمانی که شهرداری آنکارا پروژه ساخت جاده‌ای از میان پردیس دانشگاه خاورمیانه آنکارا را کلید زد و طی آن قرار شد سه هزار درخت قطع شود، پلیس ترکیه با هرگونه اعتراضات در این دانشگاه برخورد کرده است.

در اعتراضات متعدد دانشجویان و فعالان معترض مخالفت خود را با این پروژه اعلام کرده‌اند اما با سرکوب شدید پلیس ترکیه مواجه شده‌اند.

معترضان در نزدیکی ورود A1 پردیس دانشگاه اقدام به تظاهرات کردند.

این ورودی پررفت و آمدترین ورودی دانشگاه بوده و در مجاورت آن خیابانی است که در ساعت شلوغی صبح پرازدحام است. معترضان از مقامات ترکیه تقاضای توقف ساخت یک دیوار مناقشه‌برانگیز در منطقه "نوسیبین" استان مردین ترکیه را که در مرز سوریه و در نزدیکی شهر تامیشلی سوریه قرار دارد، داشتند.

معترضان همچنین کشته شدن سه سوری توسط سربازان مرزبانی ترکیه را که قصد داشتند وارد استان مردین ترکیه شوند محکوم کردند.

برخی از معترضان موانعی را ایجاد کرده و آنها را آتش زده تا جلوی مداخله پلیس را بگیرند. گاز اشک‌آور بسیاری از دانشجویان حاضر در پردیس دانشگاه را آزار داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها