کد خبر: ۱۸۲۶۴۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۲۷ آبان ۱۳۹۲
رقابت‌های والیبال قهرمانان قاره‌ها- ژاپن
تیم ملی والیبال کشورمان صبح فردا در نخستین دیدار خود در رقابت‌های والیبال قهرمان قاره‌های جهان برابر برزیل به میدان می‌رود.

به گزارش 598، تیم ملی والیبال کشورمان صبح فردا و از ساعت 10:40 به وقت تهران نخستین دیدار خود در رقابت‌های والیبال قهرمان قاره‌های جهان را برابر برزیل برگزار می کند.


شاگردان ولاسکو در حالی برابر موفق‌ترین تیم رقابت‌های قهرمانان قاره‌ها به میدان می روند که دومین حضور خود در این رقابت ها را تجربه می کنند.


 ملی‌پوشان ایران در سال 2009 در حالی که فینال جام ملت‌های آسیا را به طرز عجیبی به ژاپن واگذار کردند، با توجه به میزبانی چشم بادامی‌ها در مسابقات جام بزرگ قهرمانان برای نخستین بار پای به این رقابت ها گذاشتند.
 
برزیلی ها در رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آمریکای جنوبی که 30 دوره آن برگزار شده، 29 مدال طلا را بر گردن آویخته اند و تنها در سال 1964 بوده که به قهرمانی آمریکای جنوبی دست نیافته اند.

 

همچنین برزیل با کسب 3 مدال طلا و دو نقره در پنج دوره‌ای که از عمر جام قهرمان قاره‌ها گذشته، عنوان پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها را به خود اختصاص داده است و به نظر می رسد شاگردان ولاسکو فردا کار سختی را در مقابل این تیم پیش رو خواهند داشت.


علاوه بر تیم برزیل که پر افتخار ترین تیم جهان است، برناردینیوی 54 ساله که هدایت این تیم را بر عهده دارد را نیز باید پرافتخارترین مربی جهان نامید.


برناردینیو که از سال 2001 هدایت برزیلی‌ها را بر عهده گرفته است تاکنون 3 مدال طلای قهرمانی جهان، یک طلا و 2 نقره المپیک، 8 طلا و 2 نقره لیگ جهانی، 2 طلا و یک برنز جام جهانی، 2 طلا و یک نقره جام قهرمانان قاره‌ها را بر گردن آویخته است.

 


در مقابل نیز ولاسکو با کسب مدال طلای اولین دوره جام قهرمانان و همچنین اولین دوره لیگ جهانی (همراه با تیم ایتالیا) به نوعی خالق رکوردهایی تاریخی است.


والیبالیست های ایران نیز در روزهایی که مرد 61 ساله آرژانتینی- ایتالیایی را در بر روی نیمکت هدایت خود می بینند، در تورنمنت‌های مختلف موفق به شکست دادن تیم‌های روسیه، ژاپن و ایتالیا شده‌اند و این بار با اعتماد به نفس و تجربه حاصل از لیگ جهانی، جام جهانی و 2 قهرمانی متوالی در آسیا تمرکز خود را بر روی کسب نتایج قابل قبول در رقابت‌های قهرمانان قاره‌ها قرار داده اند.

 

لازم به ذکر است، سعید معروف، مهدی مهدوی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، آرمین تشکری، حمزه زرینی، فرهاد قائمی، علیرضا مباشری، مجتبی میرزا‌جانپور، رحمان داودی، شهرام محمودی، امیر غفور، فرهاد ظریف، ناصر رحیمی‌پناه ترکیب تیم ایران را در این مسابقات تشکیل می‌دهند. 
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها