کد خبر: ۱۸۲۴۷
زمان انتشار: ۱۸:۱۹     ۰۱ شهريور ۱۳۹۰
علي‌اكبر صالحي كه صبح سه‌شنبه در راس هياتي براي ديدار با مقامات كشور سومالي و بازديد از مراحل امدادرساني به مردم قحطي‌زده سومالي وارد پايتخت اين كشور شد در جمع خبرنگاران گفت: ايران تاكنون شش محموله به سومالي ارسال كرده است.
وزير امور خارجه كشورمان در بدو ورود به فرودگاه موگاديشو ـ پايتخت سومالي ـ از سوي وزير امنيت داخلي و وزير خارجه اين كشور مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش 598 به نقل از ايسنا ‌علي‌اكبر صالحي كه صبح سه‌شنبه در راس هياتي براي ديدار با مقامات كشور سومالي و بازديد از مراحل امدادرساني به مردم قحطي‌زده سومالي وارد پايتخت اين كشور شد در جمع خبرنگاران گفت: ايران تاكنون شش محموله به سومالي ارسال كرده است.

او ادامه داد: ايران نزديك به 25 روز است كه نسبت به كمك‌رساني به مردم قحطي زده سومالي اقدام كرده است و در بين كشورهاي اسلامي از پيشگامان بوده است. هم‌چنين به درخواست ما نشست اضطراري براي بررسي و چگونگي كمك‌رساني به مردم سومالي از سوي سازمان كنفرانس اسلامي در استانبول تشكيل شد كه وزير اقتصاد ايران در آن شركت كرد.

وزير خارجه كشورمان گفت: ايران تاكنون 25 ميليون دلار به مردم سومالي كمك كرده است كه اين كمك‌ها شامل مواد غذايي، دارو و امكانات اسكان است و اميدواريم يك محموله پنج هزار تني را ارسال كنيم؛ البته براي ارسال اين كمك‌ها مشكلاتي به طور طبيعي وجود دارد مبني بر اينكه اگر مجموعه وسيعي از كمك‌ها ارسال شود مشكل انبارداري در اين‌جا وجود دارد. هم‌چنين ما براي برقراري يك اردوگاه دو هزار نفري از خانواده‌هاي سوماليايي اعلام آمادگي كرديم.

صالحي ادامه داد: اميدواريم بتوانيم به سوماليايي‌هايي كه در كشورهاي اطراف مستقر هستند هم كمك‌رساني داشته باشيم.

او ادامه داد: با توجه به عنايات مقام معظم رهبري و توصيه ايشان به رسيدگي به مشكلات خانوارهاي سوماليايي و مسلمانان اين كشور، جمهوري اسلامي ايران به اين مساله توجه دارد. اميدواريم در اين سفر با برادران و مسوولان سوماليايي جهت تسهيل روند كمك‌رساني بحث و گفت‌وگو داشته باشيم تا مردم اين كشور از بحران عبور كنند.

وزير خارجه كشورمان هم‌چنين با اشاره تامين آب آشاميدني در اين كشور اظهار كرد: ما آمادگي داريم تا با استفاده از تجربيات متخصصان كشورمان در حفر چاه به اين مساله بپردازيم چرا كه اين كشور با مساله خشكسالي و جنگ‌هاي داخلي مواجه بوده كه موجب سخت‌تر شدن كمك‌رساني و نيز همكاري در زمينه‌هاي امدادرساني شده است.

وي هم‌چنين از كمك دو ميليون دلاري توسعه‌يي براي در اختيار گرفتن ساختماني جهت تجهيز يك درمانگاه خبر داد و گفت: در اين زمينه آماده فعاليت هستيم و اكنون در حال ايجاد درمانگاه‌هاي سرپايي هستيم.

صالحي تاكيد كرد: در حال حاضر هلال‌احمر كانال ارتباطي ما براي كمك‌رساني به مردم سومالي است و وزارت خارجه وظيفه خود مي‌دانست تا توجه و اهتمام مردم ايران نسبت به مردم سومالي را به اطلاع مسوولان اين كشور برساند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها