خودرو "ماکسیموس” نامی است که نلسون ریسینگ انجینز و اسکات اسپاک ریسینگ برای محصول شگفت انگیز و البته ناتمام خود برگزیده اند. این دوج چارجر ۱۹۶۸ با ظاهری منحصر به فرد نگاه های بسیاری را در نمایشگاه سما (SEMA) 2013 به سوی خود جلب کرد.
ماکسیموس به یک موتور خورجینی ۹٫۴ لیتری همی (Hemi ) هشت سیلندر با توربوشارژر دوقلو و اینترکولر دوقلو مجهز شده که می تواند ۶۰۰ اسب بخار نیرو برای استفاده روزانه از این خودرو را تولید کند. اما نکته جالب توجه استفاده از سامانه سوخت دوگانه EFI بوده که با یک سوئیچ به صورت خودکار روی سوخت مسابقه ای با اکتان ۱۱۶ تنظیم شده و نیروی موتور ماکسیموس را به ۲۰۰۰ هزار اسب بخار می رساند.
بسیاری از اجزا اصلی ماکسیموس از آلومینیوم ساخته شده که از آن جمله می توان به مخزن سوخت، توربوها و پوشش سوپاپ ها اشاره کرد.
توربوها دارای طراحی آینه ای مختص نلسون بوده که یکی از آنها در جهت عقربه های ساعت و دیگری در جهت خلاف حرکت عقربه های ساعت گردش می کنند. این خودرو بدون رنگ و به صورت فولاد صیقل خورده در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته تا توانایی هایی نلسون در کار با فلز بیش از پیش نمایان شود. البته ظاهر ناتمام خودرو جذابیت بیشتری به آن بخشیده است.
اگرچه ماکسیموس از نظر ظاهری همانند یک چارجر استاندارد بوده، اما بدنه خودرو به اندازه شش اینچ پهن تر شده است. تنها برای ساخت بدنه این خودرو ۱۵۰۰ ساعت کار فلزکاری صورت گرفته است. بهره گیری از امکانات مختلف مانند سامانه تعلیق کاملا سفارشی و سامانه چهار چرخ متحرک، ماکسیموس را به خودرو مسابقه ای مدرن با ظاهر چارجر ۱۹۶۸ مبدل خواهند کرد.