کد خبر: ۱۸۲۲۹۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۲۶ آبان ۱۳۹۲
سرمربی استقلال با جدایی مهاجم محبوب تیمش به دنبال سامان نیروی تهاجمی آبی در نیم فصل دوم است.

598، وقتي استقلال در آخرين بازي نيم‌فصل ليگ دوازدهم در رشت كار را به داماش و حميد درخشان واگذار كرد امير قلعه نويي بيشترين تغييرات تيمش را در بين فصل به خط هافبك و هجومي تيمش اختصاص داد. در اين بين جذب فرزاد حاتمي و فرهاد مجيدي بيشترين تحرك را در خط حمله آبي ها پديد آورد.

 

با آن تجربه اينك قلعه نويي همه تلاشش را مي كند تا در نيم فصل امسال به مثابه فصل قبل تغييرات مثبتي را انجام دهد. با اين وجود جدا شدن مجيدي بزرگترين خلا ممكن را براي او خلق كرده است. قطعا هيچ يك از مهاجمان استقلال از خصوصيات و تجربه مجيدي برخوردار نيستند اما سرمربي تيم نمي تواند بي تفاوت از اين قضيه عبور كند و تنها حسرت رفتن شماره هفت را بخورد.

 

در نيم فصل اول آرش برهاني در بدترين فرم موجود قرار داشت تا جايي كه قلعه نويي تلويحا از جدا شدنش استقبال كرد اما در دو بازي مقابل سايپا و تراكتورسازي ناگهان ورق به سود آرش برگشت.

 

پيش از اين برهاني سابقه آقاي گل شدن در ليگ برتر زير نظر قلعه نويي را دارد. امير هم در چند مصاحبه عنوان كرده بود مشكل آرش بيشتر روحي و رواني است تا فني. شايد مشكلات برهاني به گونه اي حل شده كه قلعه نويي حاضر نشد در بين نيم فصل او را به تيم ديگري بدهد.

 

اما سواي برهاني خط حمله استقلال محتاج مردان ديگري هم هست. محمد مهدي نظري در نيم فصل اول با تمام تلاشي كه كرد هرگز گلي را به ثمر نرساند. او تنها چند بار موفق به گرفتن ضربه پنالتي شد بنابراين نمي شود بار گلزني تيم را روي دوش چنين بازيكني گذاشت.

 

اكبرپور هم نشان داده بيش از آنكه اهل گشودن دروازه حريف باشد عاشق درگيري در اطراف هجده قدم است.

 

از سوي ديگر يكي از راهكارهاي هميشگي تيم هاي قلعه نويي براي فتح دروازه رقبا، استفاده از سانترهاي بلند و ضربه سر مهاجمان بلند است. از اين رو او محتاج مرداني است كه در اين نبردها برنده باشند.

 

شايد به خاطر همين سراغ اولادي، حاتمي و عنايتي رفتند. اگر دو نفر آخر به هر ترتيبي به جمع شاگردان امير اضافه شوند آن وقت پتانسيل او براي بازي هوايي بيش از نيم فصل خواهد بود.

 

در خط حمله او قاضي از خصوصيات كاملي برخوردار است. مهاجمي كه هم خوب هد مي زند مثل گلي كه به راه اهن زد و هم شوت هاي غافلگير كننده اي را در چنته دارد؛ مثل بازي با صبا.

 

اما بايد اين موضوع را در نظر گرفت با كثرت اين همه مهاجم شايد قاضي راضي به ماندن نباشد. او فصل قبل يك بار مزه ترافيك را در پرسپوليس چشيد و اگر خريدهاي آبي همچنان روي مدار هجومي باشد شايد او در نيم فصل دوم ترجيح دهد به تيم ديگري برود.

 

البته در خط حمله استقلال مي شود به كبه هم اشاره اي كرد. اين مهاجم آفريقايي فصل قبل يك گل زيبا را به رحمتي زد اما در بازي‌هاي ديگر دست كم در گلزني موفق نبود.

 

با اين تغييرات به نظر مي رسد قلعه نويي بيشتر به فكر فيزيكي كردن و هد زن تر كردن خط حمله اش است؛ خريدها كه تا اين لحظه چنين آدرسي را مي دهند.

سایت گل

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها