کد خبر: ۱۸۲۲۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۲۶ آبان ۱۳۹۲
رایزن فرهنگی سفارت ایران در عشق‌‏آباد تأکید کرد امام حسین(ع) با وقایع عاشورا به بشریت درس انسانیت و بندگی آموخت که این آموزه‌ها نه تنها برای مسلمانان بلکه برای کل بشریت مثمر ثمر بود.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‏‌آباد، «رسول اسماعیل زاده» رایزن فرهنگی سفارت ایران در ترکمنستان در مراسم عزاداری روز سوم عاشورا، تاریخچه مختصر حوادث پس از شهادت حضرت امام حسین(ع) و تحولات تاریخی بعد از حوادث کربلا و نقش حضرت زینب(س) و خطبه تاریخی آن حضرت پس از وقایع عاشورا را برای حضار تشریح کرد.

وی افزود: ما امروز با اجرای مراسم تعزیه و سینه‌زنی و عزاداری روز سوم شهادت مقام سالار شهیدان و یاران با وفایش را گرامی می‏‌داریم و مردانگی، عبادت، رفتار، صداقت، شهامت آن بزرگان را به عنوان الگو و سر لوحه زندگی خود قرار خواهیم داد.

مراسم عزاداری روز سوم عاشورا شب گذشته در محل مسجد امام رضا(ع) با حضور سفیر ایران و ایرانیان مقیم عشق‏‌آباد و جمع  انبوهی از عاشقان خاندان عصمت و طهارت برگزار شد.

این مراسم با اقامه نماز مغرب و عشا و تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و سپس مداحان اهل بیت(ع) به سینه‌زنی و نوحه خوانی پرداختند.

این مراسم نورانی معنوی تا پاسی از شب ادامه داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها