کد خبر: ۱۸۲۲۹
زمان انتشار: ۱۶:۲۲     ۰۱ شهريور ۱۳۹۰
عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي مذاكرات اين جبهه با 7+8 را بسيار سازنده و در جهت همسويي عنوان كرد و درباره اظهارنظر برخي سياسيون عليه اين جبهه گفت كه اعضاي جبهه پايداري بناي درگيري لفظي با فردي ندارند.
[مذاكرات جبهه پايداري و 8+7 بسيار سازنده و در جهت همسويي است]

كامران باقري لنكراني عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اين سؤال كه چرا برخي اشخاص و گروه‌ها سعي دارند هجمه‌هايي را به جبهه پايداري وارد كنند و آن را به جريان انحرافي متصل كنند، گفت: جبهه پايداري يك فضاي گفتماني براي رويش‌هاي انقلاب اسلامي است كه در دهه 80 به انحاء مختلف حضور پيدا كرد و بسياري از موفقيت‌هايي كه در دهه 80 شاهد آن بوديم به نوعي يك بازگشت مجدد به تفكر اصول‌گرايي بود.

وي افزود: فضاي جبهه پايداري انتخاباتي نيست گرچه در خصوص انتخابات نيز نظراتي دارد اما اين جبهه فقط براي حضور در انتخابات مجلس شوراي اسلامي تشكيل نشده است.

باقري لنكراني خاطرنشان كرد: جبهه پايداري از افراد معتقد به گفتمان اصيل اصول‌گرايي كه برخاسته از رويش‌هاي انقلاب اسلامي است تشكيل شده و گفتمان اصيل انقلاب و اصول‌گرايي را تعقيب مي‌كند.

اين عضو جبهه پايداري تأكيد كرد: جبهه پايداري از ابتدا و در بيانيه تأسيس و همچنين بيانيه دوم خود به خطرات جريان انحرافي تأكيد و توجه داشت.

وي افزود: در بيانيه دوم جبهه پايداري و در بند آخر آن به ويژه‌نامه خاتون يك اشاره شده است و به صورت تحليلي، نقدي بر آن آورده شده و تأكيد شده است كه جريان حاشيه‌ساز با حمله به مقدسات سعي دارد خود را مجدداً در تريبون‌ها مطرح كند و از اين طرح نوعي فشار در فضاي عمومي جامعه به وجود آورد تا خود را مطرح كرده و مقابل شعارهاي اصيل انقلاب بايستد.

باقري لنكراني اظهار داشت: يكي از نكاتي كه جبهه پايداري به آن تأكيد دارد و از نظر برخي‌ها خوشايند نيست، اعتقاد عميق به خطر جريان فتنه است. ما عميقاً معتقديم همان‌طور كه جريان انحرافي خطرساز است و بايد فاصله خود را با آنان حفظ كنيم، جريان فتنه نيز كماكان حضور دارد و از ابزارهاي مختلف خود استفاده مي‌كند تا هم در ميان اصول‌گرايان ايجاد اختلاف كند و هم به نحوي تجديدحيات كند تا بتواند در آينده سياسي كشور حضور داشته باشد.

اين عضو جبهه پايداري خاطرنشان كرد: ما هر دو خطر را جدي مي‌دانيم و فكر مي‌كنيم غفلت از هركدام از اين جريان‌ها مي‌تواند عوارض جبران‌ناپذيري براي انقلاب اسلامي ايجاد كند پس بايد با چشم‌باز هر دو خطر را ديد و نسبت به هر دو موضع گرفت. بي‌توجهي نسبت به يكي از اين جريان‌ها نبايد ما را از جريان ديگر غافل كند.

وزير بهداشت دولت نهم گفت: اين اطمينان را به برادران و خواهران حزب اللهي مي‌دهم كه جبهه پايداري ابداً بنا ندارد در درگيري‌هاي لفظي و حملاتي كه به افراد عضوش مي‌شود وارد شود.

وي افزود: ما وظيفه خود نمي‌دانيم كه در اين صحنه از خود دفاع كنيم، ما وظيفه خود مي‌دانيم كه خط اصيل انقلاب را حفظ كنيم و ورود به فضاي بگومگوهاي سياسي و دامن زدن به آن را خلاف مصلحت مي‌دانيم و تلاش ما اين است كه اصول‌گرايي واقعي با هدايت روحانيت معظم در صحنه انتخابات جدي باشد. البته همه تلاش‌هاي جبهه پايداري منوط به انتخابات نيست بلكه تلاش اصلي آن زنده نگه داشتن گفتمان اصيل انقلاب است.

باقري لنكراني در پاسخ به اين سؤال كه گفته مي‌شود كميته 8+7 با پيشنهاد جبهه پايداري مبني بر اضافه شدن يك نماينده اين جبهه به شوراي هفت نفره حكميت موافقت كرده است اظهار داشت: خوشبختانه تعامل سازنده‌اي با كميته داوري داشتيم و خوشحال هستيم كه شاهد هم‌زباني هستيم و اصل هم اين است كه جبهه پايداري منشور اصول‌گرايي را كه جامعتين اعلام كرده، قبول دارد و تلاشش اين است كه اصول‌گرايان در انتخابات آتي با پرچم واحد حضور پيدا كنند.

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي تصريح كرد: البته اين امر به اين معني نيست كه تمام امور به همين فرمول فعلي يعني 8+7 تنظيم شود و ممكن است در تعاملات، تعداد تغيير پيدا كند اما مهم اين است كه همه فراتر از سلايق بتوانند با يك پرچم واحد حضور پيدا كنند.

وي با اشاره به اينكه حركت با هدايت روحانيت، وجه تمايز اصولگرايان با جريان فتنه و جريان انحرافي منهاي اسلام است گفت: در خصوص اضافه شدن يك نفر از اعضاي جبهه پايداري به كميته 8+7 مذاكرات در اين خصوص سازنده بوده است و الحمدالله در جهت همسويي پيش مي‌رود و فكر مي‌كنم انشاءالله نتايج خوبي داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
سلام. سایت الف که برای احمد توکلی هست هم علیه جبهه پایداری شروع به فعالیت کرده و کم کم داره جبهه پایداری را تخریب می کنه. یه سر به سایت احمد توکلی زدم، با خبرهای عجیبی راجع به جبهه پایداری مواجه شدم

1. درآمدی بر زوایای خاموش یک تشکل جدید
جبهه پایداری به حواشی مهمتر از متن می اندیشد
http://alef.ir/1388/content/view/114926/

2. معرفی دیرهنگام نمایندگان جبهه پایداری
http://alef.ir/1388/content/view/115153/

پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها