کد خبر: ۱۸۲۲۵۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۲۶ آبان ۱۳۹۲
محمود گودرزی ساماندهی امور جوانان در بهبود سبک زندگی را یکی از راهبردهای اصلی برنامه خود در وزارت ورزش عنوان کرد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود گودرزی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در ادامه جلسه بررسی رأی اعتماد با قرار گرفتن در تریبون صحن علنی مجلس با اشاره به سوابق خود در زمینه‌های مختلف گفت: من تحصیلات دکترای مدیریت و برنامه‌ریزی ورزش داشته و پیش از انقلاب با درک پیام امام خمینی به عضویت انجمن‌های اسلامی دانشگاه تربیت معلم درآمدم و پس از پیروزی انقلاب نیز عضو سپاه شدم.

گودرزی با بیان اینکه همواره خود را سرباز کوچکی برای نظام می‌دانم، اضافه کرد: همواره در خط امام و رهبری بوده و ولایت را رکن نظام دانسته و کوچکترین عدول از آن را خطا می‌دانم.

وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان ادامه داد: رشته تخصصی من ورزش کشتی است و در این زمینه دارای سوابق قهرمانی بودم و تاکنون بارها به عنوان مربی تیم‌های ملی دانشجویان ایفای وظیفه کردم.

وی برگزاری چندین دوره المپیادهای دانشجویی را یکی دیگر از سوابق خود خواند و افزود: در این المپیادها جمعیت زیادی شرکت می‌کند و مدیریت آن بسیار سخت است؛ من همچنین مدتی به عنوان مدیریت تربیت بدنی جهاد دانشگاهی و مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه تهران و معاون اداری مالی دانشکده تربیت بدنی خدمت کردم.

گودرزی اضافه کرد: ریاست دانشکده تربیت بدنی در 3 دوره تاکنون، معاونت فنی ورزشی سازمان تربیت بدنی، ریاست فدراسیون تیراندازی، بنیان‌گذاری 4 نشریه علمی پژوهشی در دانشکده تهران و مسئولیت یک نشریه بین‌المللی به زبان انگلیسی را برعهده داشته و هم اکنون نیز از نظر علمی دارای رتبه استاد تمامی هستم.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و امور جوانان مسئله جوانان را از مهمترین حوزه‌های راهبردی کشور دانست و افزود: این مسئله را همواره در کلام امام و رهبری و در منشور نسل جوان متبلور می‌بینیم.

وی حوزه مدیریتی و اجرایی جوانان در کشور را تازه تأسیس و جوان خواند و افزود: بدون حمایت و همکاری مجلس و نهادهای ذیربط امکان توفیق در تحقق و پیاده‌سازی اهداف میسر نیست.

گودرزی در ادامه با اشاره به برنامه ارائه شده از سوی خود به نمایندگان مجلس این برنامه را شامل چالش‌ها و راهبردها خواند و افزود: یکی از این راهبردها هویت‌یابی جوانان بر اساس الگوی اسلامی و ایرانی است که در این زمینه اقدام‌هایی نظیر نشر فرهنگ و معارف قرآنی و ترویج فرهنگ نماز، بهره‌گیری از مراجع و گسترش فضای گفت‌وگو برای رفع شبهات، تقویت هویت دینی و افزایش امید و ارتقاء فهم جوانان از هویت دینی باید انجام شود.

وزیر پیشنهادی ورزش  و امور جوانان ساماندهی امور جوانان را از دیگر وظایف و راهبردهای وزارت ورزش و امور جوانان دانست و افزود: در این زمینه اقداماتی نظیر توسعه مراکز آموزش، مشاوره و به روز رسانی تکمیل سند حمایت از ازدواج باید انجام شود.

گودرزی ساماندهی امور جوانان در توسعه مشارکت اجتماعی را سومین راهبرد مهم برنامه‌های خود معرفی و تصریح کرد: بسترسازی حضور جوانان در سطوح مدیریتی، به روزرسانی اسناد توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد، افزایش اعتماد در تشکل‌های جوانان و ارتقاء سطح تعامل جوانان با دستگاه‌های اجرایی از اقداماتی است که برای این راهبرد باید انجام داد.

وی ساماندهی امور جوانان در بهبود سبک زندگی را یکی دیگر از راهبردهای برنامه خود خواند و در تشریح اقدامات مورد نیاز در مورد این راهبرد گفت: اشاعه مستمر اردوی سبک زندگی بر اساس اسناد بالادستی، ارتقاء کمی و کیفی دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، طراحی و اجرای سندهای کاهش آسیب‌های اجتماعی از اقداماتی است که برای عملی شدن این راهبرد باید انجام شود.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تأکید کرد: ما جوانان و امور مربوط به آنها را به عنوان یک کلیت نگاه نمی‌کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها