کد خبر: ۱۸۲۱۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۰۱ شهريور ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از خبر دانشجو، نقطه قوت «راز» نقطه ضعف بزرگ تلويزيون است. «راز» صداي خاموش حزب الله را به رسانه آورده است؛ رويکرد انقلابي خود را فداي مصلحت انديشي‌ها و ترس نمي‌کند...

1- دکتر علي دارابي، معاون سيماي رسانه ملي، بيش از همه با ديدارهاي متعددش با گروه هاي مختلف شناخته مي شود. مداحان، شعرا، مجريان، دست اندرکاران سريال هاي تلويزيوني، طنزپردازان، کارمندان و همه ي گروه هاي متعدد (به جز منتقدان جدي سياست ها و برنامه هاي سازمان) با دکتر دارابي ديدار داشته اند. بسياري از برنامه ها و سريال هاي تلويزيوني در جريان همين ديدارها مورد عنايت و حمايت جدي دارابي قرار گرفته اند. نمونه هاي اخير اين حمايت ها سريال «سقوط يک فرشته» و برنامه «نيمروز» بود که دارابي ضمن ديدار با عواملشان تقدير ويژه اي از آن ها داشت. جالب آن جاست که ديدار دارابي با عوامل «نيمروز» در اولين هفته هاي پخش آن انجام شده بود و دارابي (به گفته ي خودش) تنها پس از ديدن دو سه قسمت از برنامه تقدير محکمي از «نيمروز» داشت.
 
2- پخش برنامه ي «راز» از ماه رمضان سال گذشته با طراحي و اجراي نادر طالب زاده آغاز شد. برنامه اي که در هفته هاي ابتدايي پخش خود مورد استقبال شديد مردم قرار گرفت و در ادامه به دليل همين استقبال، توانست پس از ماه مبارک نيز هفته اي يک بار به روي آنتن برود و امسال نيز مهمان شبانه ي شب هاي ماه مبارک باشد.
 
نقطه قوت «راز» نقطه ضعف بزرگ تلويزيون است. «راز» صداي خاموش حزب الله را به رسانه آورده است؛ رويکرد انقلابي خود را فداي مصلحت انديشي ها و ترس نمي کند و پاي چهره هاي انقلابي که کمتر در تلويزيون ديده شده اند را به رسانه باز کرده است.
 
چارچوب «راز»، انقلاب اسلامي است. به فرهنگ و سياست و اقتصاد، موسيقي و سينما و کاريکاتور، کشورهاي منطقه و امريکاي لاتين و جهان اسلام، عدالت و استقلال و آزادي و خلاصه همه چيز از دريچه ي انقلاب اسلامي مي نگرد؛ از اعلام اين که رسانه ي انقلاب اسلامي و مدافع انقلاب اسلامي است نمي ترسد و از زير پا گذاشتن برخي خط قرمزهاي غيرواقعي تلويزيون هراسي به دل راه نمي دهد. «راز» ضديتي بنيادي با رويکرد خنثاي تلويزيون دارد.
 
3- از مهم ترين استدلالات و دليل تراشي هاي مديران تلويزيون براي فرار از انتقادات گوناگون به عملکردشان، نبود سوژه و نيروي انساني کاربلد و انقلابي براي برنامه سازي است. اکنون درستي و نادرستي اين گزاره مورد بررسي اين نوشتار نيست، اما بررسي عملکرد حمايتي مديران تلويزيون از محصولات توليدي صدا و سيما نشان مي دهد مديران تلويزيون تمايل چنداني به گسترش برنامه هايي با رويکرد انقلابي ندارند. نمونه ي اين مطلب برنامه هاي «ديروز، امروز، فردا» و «راز» است که اولي در اوج محبوبيت و موفقيت تعطيل شد و دومي پس از دو سال حضور در آنتن سيما حتي به اندازه ي «ساختمان پزشکان» مورد حمايت مديران تلويزيون قرار نگرفته است. «راز» حتي از داشتن تيزر تلويزيوني هم محروم است و اين در شرايطي است که شبکه هاي سيما خود را موظف مي دانند نتيجه ي بازي هاي فوتبال را با زيرنويس به آگاهي بينندگان همه ي شبکه ها برسانند!
 
4- دکتر علي دارابي بيش از همه با ديدارهاي صميمانه اش با گروه هاي متعدد شناخته مي شود. چرا «راز» که امروز از معدود سربازان حزب الله در رسانه ملي است مشمول اين ديدارهاي صميمانه و حمايت هاي خالصانه نمي شود؟!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۷ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
دير يا زود مشخص مي شود ايشان با حمايت چه كساني اين پست را گرفته است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۴ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
با سلام .جانا سخن از زبان ما میگویی واقعا خون دل تا کی من که قیامت از اینها نمی گذرم به خدا قسم بی خردی و لجاجت و دشمنی تا کی؟؟؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۳ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
خداوند امثال آقاي طالب زاده را حفظ فرمايد.بصيرت ايشان از جنس بصيرت ودغدغه هاي شهيد آويني بود.آن شهيد بصير و دردمند نيز براي انجام رسالت خويش در آن زمان با بايكوتها و كارشكنيهاي زيادي در همين صدا وسيما روبرو بود. اي كاش مديريت رسانه ملي را به امثال طالب زاده مي سپردند . آنوقت مي ديديم كه صدا و سيما حقيقتا" صدا و سيماي جمهوري اسلامي مي شدو دغدغه امت حزب الله در خصوص برنامه هاي اين رسانه بسيار كمتر از حالا
مي بود.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
خیانت که امثال ایشان به فرهنگ اسلامی ایرانی ما کردند به همین شکلها بوده
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها