کد خبر: ۱۸۲۱۲۲
زمان انتشار: ۱۹:۰۸     ۲۵ آبان ۱۳۹۲
مسعود بارزانی در جمع هزاران کرد ترکیه در شهر دیاربکر در مراسمی که با حضور نخست وزیر ترکیه برگزار شد، تاکید کرد که حامی صلح و مذاکرات صلح میان ترکیه و پ.ک.ک است.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق که برای دیدار با مسئولان ترکیه راهی این کشور شده است، عصر امروز در جمع هزاران تن از کردهای ترکیه که در شهر دیاربکر گرد آمده بودند، حضور یافت و تاکید کرد منطقه کردستان عراق و دولت ترکیه در برقراری صلح مصمم هستند.

در این مراسم که با حضور مسئولان ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان، نخست وزیر این کشور و برخی چهره‌های مردمی و سرشناس ترکیه از جمله ابراهیم تاتلیس، خواننده مشهور کردتبار ترکیه برگزار شد، بارزانی گفت: مدت زیادی است که منتظر صلح مانده‌ایم و تا هر زمان دیگری نیز به طول بینجامد منتظر خواهیم ماند تا صلح برقرار شود.

وی در پایان با زبان ترکی که مورد استقبال شدید حاضران قرار گرفت شعار "زنده باد ملت کرد و ترک" و "زنده باد آزادی و صلح" سر داد.

اردوغان امروز (شنبه) برای دیدار با بارزانی و شرکت در مراسمی که به مناسبت حضور وی برگزار شده بود، راهی دیاربکر شد. بشیر آتالای، بلنت آرنچ و بکر بوزداغ معاونان اردوغان و احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه در این سفر نخست وزیر ترکیه را همراهی می‌کنند.

همچنین قرار است یک مراسم ازدواج دست جمعی در دیاربکر برگزار شود که در آن ابراهیم تاتلیس و شوان پرور، از خوانندگان مشهور و مردمی کرد که نزدیک به سه دهه از ورود به ترکیه ممنوع بود، برنامه‌هایی برگزار خواهند کرد.

در همین راستا، رجب طیب اردوغان در دیدار با مسعود بارزانی اعلام کرد که منطقه دیار بکر برای ترک‌ها، کردها یا عرب‌ها نیست، بلکه متعلق به همگان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها