کد خبر: ۱۸۲۰۰۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۲۵ آبان ۱۳۹۲
بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین با صدور بیانیه‌‌ای اعلام کرد: قول فرجی دانا مبنی بر کوتاه کردن دست فتنه گران از این وزارتخانه، خیلی زود رنگ باخت.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از قزوین، بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در بیانیه ای خطاب به وزیرعلوم خواستار بازگشت این وزارتخانه بر ریل اعتدال و کوتاه کردن دست فتنه گران از آن شد.

 

 این بیانیه با اشاره به انتظار دانشگاهیان از دولت تدبیر و امید می افزاید: در آغازین روزهای پیروزی روحانی با پرچم یا به قول خود وی گفتمان اعتدال، یکی از دانشجویان در دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان از ایشان خواست تا به تعریف این واژه بپردازند و شاخصه‌های این گفتمان را معرفی کند که رهبر انقلاب این کار را به شخص رئیس جمهور حواله کرد و  روحانی نیز در سخنانی اعتدال را دوری از افراط و تفریط دانست.

 

این بیانیه نمونه بارز نقض اعتدال را قلع و قمع های جناحی و دور از تدبیر جناب توفیقی در دوران کوتاه سرپرستی بر وزارت علوم دانسته و تصریح می کند: حساسیت بجای نمایندگان مجلس بر سر این وزارتخانه و عدم اعتماد به جناب میلی منفرد و اظهار نارضایتی از عملکرد توفیقی که منجر به عدم معرفی وی شد، موجی از امید را در میان دلسوزان نظام به وجود آورد. امیدی که با سوءتدبیر این روزهای جناب وزیر، جای خود را به التهاب و نگرانی داده است.

 

در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین آمده است: اعتماد نمایندگان مجلس به فرجی دانا موجب شد وزارتخانه ای که به فرمایش رهبر معظم انقلاب دست اندرکار اولویت مهم کشور یعنی مسئله علم است بیش از این بدون وزیر نماند. قول فرجی دانا مبنی بر کوتاه کردن دست فتنه گران از این وزارتخانه خیلی زود رنگ باخت؛ اما ای کاش نمایندگان مجلس در انتخاب خود دقت بیشتری به خرج می دادند تا مجبور نباشند امروز علم استیضاح را بلند کنند.

 

در این بیانیه خطاب به فرجی دانا آمده است: آیا ترجیح منافع شخصی یا جناحی بر وفای به عهد و منافع نظام، نسخه پیچیده شده جمهوری اسلامی است؟ اگر در نظام جمهوری اسلامی نتوان روی قول وزیر یا مسئولی حساب باز کرد که واویلاست!

 

این بیانیه تاکید می کند: از یک سو نمایندگان مجلس بر پایه قول جنابعالی رای اعتماد داده و از سویی دیگر، جنابتان هنوز بر روی صندلی وزارت مستقر نشده، کسانی را در این وزارتخانه روی کار آورده اید که از سوی همین مجلس شایسته حضور در وزارت علوم شناخته نشدند. آیا این اقدام جنابعالی دهن کجی به مجلس و نمایندگان مردم شریف این مرز و بوم نیست؟

 

در این بیانیه آمده است: مگر سخنان چندین و چندباره مقام معظم رهبری را پیرامون اهمیت مسئله علم فراموش کرده اید؟ اگرنه چرا با اقدامات اینچنینی فضای آرام دانشگاه ها را به سوی التهابات مضر و بی ثمر سوق می دهید؟

 

این بیانیه می افزاید: اگر قصد و اراده جنابعالی بر روی کار آمدن چنین افرادی بود که به راحتی آبروی نظام را در برهه ای حساس همچون فتنه 88 زیر سوال برده و از متهم کردن این نظام ابایی نداشته اند، از همان ابتدا با نمایندگان ملت در میان می گذاشتید و رأی واقعی نمایندگان را نظاره می کردید. خوب است شما نیز تعریف و برداشت خود از فتنه و فتنه گران را شرح دهید تا بیش از این دچار سوء تفاهم نشویم!

 

بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین در این بیانیه تاکید کرده است: واضح است که روی آوردن به تغییر مدیران دانشگاه ها و بدنه وزارت علوم بدون بررسی عملکرد آنها، قطعا آثار نامطلوبی به دنبال خواهد داشت و موجب دلسردی زحمت کشان و بی تفاوتی هرچه بیشتر تن پروران خواهد شد.

 

در این بیانیه آمده است: بی شک ادامه مسیر سرپرست سابق این وزارتخانه، به صلاح شما و دولت تدبیر و امید نخواهد بود و شایسته است که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اقدامات خود تجدید نظر کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها