کد خبر: ۱۸۲۰۰۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۲۵ آبان ۱۳۹۲
قهرمان ووشوی جهان گفت:ما نخبگان جمهوری اسلامی ایران در هر عرصه ای چه علمی و چه ورزشی همواره حامی ولایت فقیه هستیم و به عنوان سربازی کوچک در رکاب مقام معظم رهبری به وظیفه‌مان عمل می‌کنیم.
به گزارش 598، مریم هاشمی بانوی 22 ساله ووشوکار کرمانشاهی، در گفتگو با شبستان گفت: 5 سال است ووشو را به صورت حرفه ای کار می کنم و در این مدت هم عضو تیم ملی بوده ام.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال 2011 درکشور ترکیه توانستم مقام اول جهان را کسب کنم، گفت: این اولین حضورم در رقابت های بین المللی بود اما متاسفانه به دلیل آسیب دیدگی نتوانستم در رقابت های 2012 حضور پیدا کنم.

هاشمی، به کسب مقام اول جهانش در سال 2013 در کشور مالزی اشاره کرد و گفت: امسال با توکل به خدا توانستم در وزن 65 کیلوگرم مجدداً مدال طلای این مسابقات را به گردن بیاویزم.

وی به اهدای مدال خود در سال 1390 به مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در دیداری که با حضرت آقا داشتم به رسم مهمان نوازی و خوش آمد گویی مدالم را از طرف خودم و امت شهید پرور کرمانشاه به ایشان تقدیم کردم.

دارنده مدال طلای وزن 65- کیلوگرم ووشو جهان، گفت:در مالزی هنگامی که مدال طلا را به گردن آویختم از همانجا تصمیم گرفتم این مدال را مجددا به حضرت آقا تقدیم کنم.

بانوی ووشوکار کرمانشاهی، افزود: به عنوان نخبه ورزشی می خواستم ثابت کنم ما نخبگان جمهوری اسلامی ایران در هر عرصه ای چه علمی و چه ورزشی همواره حامی ولایت فقیه هستیم و به عنوان یک سرباز کوچک در رکاب مقام معظم رهبری به وظیفه مان عمل می کنیم.

وی در پاسخ به خبرنگار شبستان در خصوص اینکه رهبر معظم انقلاب خطاب به شما فرمودند شما در این مسابقات هویت زن مسلمان ایرانی را به نمایش گذاشتید، نظر شما راجب فهوای کلام ایشان چیست، گفت: برای زنان مسلمان حجاب و عفت گوهری است که از حضرت فاطمه(س) به ارث رسیده، لذا باید در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری با حفظ و نگهداری از این میراث، هویت زن ایرانی را به درستی در جهان معرفی کنیم و من خوشحالم که به عنوان نماینده زنان و پاسداران جمهوری اسلامی با رعایت حجاب پرچم کشور عزیزم را به اهتزاز در آوردم.

هاشمی، با اشاره به اینکه من به عنوان یک ورزشکار مسلمان حجابم را بالاتر از هر نوع مدالی می دانم، افزود: امیدوارم با این کار توانسته باشم دل مقام معظم رهبری را شاد کنم و سخنان ایشان تا همیشه در ذهنم حک می شود.

وی با بیان اینکه ورزش دنیا با تلاش های جمهوری اسلامی ایران حجاب را به عنوان پوشش اسلامی پذیرفته است، بیان کرد: ما باید در عرصه های بین المللی با حفظ حجاب و عفت ثابت کنیم که زنان مسلمان همواره پیشتاز میدان هستند و حجاب برایشان محدودیت نیست.

قهرمان ووشوی جهان، در خصوص حواشی دیدارش با رهبر معظم انقلاب گفت:این سومین بار بود رهبر معظم انقلاب را زیارت می کردم و چه خوش سعادتی است هر کسی مقتدایش را از نزدیک ببیند، باید بگویم این دومین پاییز زندگیم بود که بعد از دیدار ایشان در کرمانشاه به بهار سرسبز تبدیل شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها