کد خبر: ۱۸۱۷۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۶     ۰۱ شهريور ۱۳۹۰
نایب رئیس كمیسیون انرژی مجلس گفت: وزارت نفت در شرایط فعلی و به علت برخی مشكلات دستور واردات بنزین به كشور را صادر كرده است.

به گزارش 598 ناصر سودانی در گفتكو با خبرنگار مهر با تائید خبر واردات روزانه ۱۴ میلیون لیتر بنزین به كشور اظهار داشت: دستور واردات بنزین به كشور به دو علت مهم صادر شده است و به طور حتم این واردات موقتی خواهد بود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: بنزین تولید داخل به علت اكتان پائینی كه دارد، كیفیتی مطلوبی ندارد و برای بهتر شدن كیفیت این بنزین باید با بنزین با اكتان بالا مخلوط شود.

وی، بالا بردن كیفیت بنزین تولید داخل را یكی از علت های اصلی از سرگیری واردات بنزین به كشور اعلام كرد.

سودانی، حادثه پالایشگاه آبادان و كاهش تولید این پالایشگاه را نیز علت دیگر واردات بنزین به كشور خواند و تصریح كرد: حادثه ای كه در پالایشگاه آبادان روی داد، تولید بنزین در این پالایشگاه را كاهش داد كه این موضوع نیز به واردات دوباره بنزین به كشور كمك كرد.

وی تاكید كرد: بخشی از این واردات نیز برای ذخیره‌سازی انجام می شود با این حال این واردات به طور حتم موقت است و تا پایان سال به طول می انجامد.

عضو كمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: با تكمیل پروژه های ساخت و توسعه پالایشگاه های كشور در سال ۱۳۹۱، ایران به خودكفایی كامل در تولید بنزین می رسد و حتی توان صادرات این محصول را نیز پیدا می كند.

هم اكنون مصرف بنزین كشور ۶۰ میلیون لیتر در روز است كه ۴۸میلیون لیتر آن در ۹ پالایشگاه داخل كشور تولید می‌شود و ۱۲ میلیون لیتر آن هم باید از خارج وارد شود این در حالی است كه با اصرار مسئولان بر توقف كامل واردات بنزین و اعلام خودكفایی در تولید این فرآورده استراتژیك از اردیبهشت ماه ذخایر استراتژیك كشور به شدت كاهش یافته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها