کد خبر: ۱۸۱۶۰۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۲۱ آبان ۱۳۹۲
هاشمی رفسنجانی: مذاکرات ژنو «نقطه عطف تاریخ ایران و جهان» است
حضور وزراي خارجه كشورهاي 5+1 در ژنو، حاكي از اين است كه مذاكرات وارد مرحله جديدي شده است و اميدواريم با شجاعت و صراحت تيم مذاكره‌كننده جمهوري اسلامي ايران كه قطعاً در چارچوب منافع و مصالح نظام و رهنمودهاي رهبري حركت خواهند كرد، نتايج گفتگوهاي سخت پيش رو، به سمت پيشرفت باشد.

هاشمی رفسنجانی در تحلیلی متفاوت و البته تاریخی، مذاكرات جاري در ژنو را به عنوان «نقطه جدّي و عطف در تاريخ ايران، منطقه و جهان» نام برد و تاکید کرد: شرايط كنوني ايجاد شده براي جمهوري اسلامي ايران، تحميلي و ظالمانه است و حل منصفانه اين شرايط مي تواند موجب اطمينان خاطر دنيا براي رفع تبعيض و تأمين انرژي سالم و مسالمت آميز هسته اي براي كل جهان باشد و اگر اين مذاكرات مثبت پيش برود كار بزرگي است كه عواقب آن، امنيت استفاده از انرژي در سطح بين المللي را به همراه خواهد آورد و منطقه آرام و مطمئن خواهد بود.

به گزارش رجانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، وی در بخش دیگری از سخنانش افرود: مذاكره 5 ساعته آقاي ظريف با آقاي كري و خانم اشتون دليل خوبي بر جدّيت دو طرف است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، طرح جمهوري اسلامي ايران را در اين دور از مذاكرات، جامع و هوشمندانه توصيف كرد و گفت: اين طرح نشان مي‌دهد ايران به دنبال ساخت و استفاده از سلاح هسته اي نيست و تنها به دنبال تحقق حقوق خود و جامعه بين‌الملل براي استفاده از فوايد و منافع انرژي هسته‌اي است.

وی جامعيت طرح جمهوري اسلامي ايران را دليل عصبانيت رژيم غاصب اسرائيل و تندروهاي آمريكا ذكر كرد و جمله صريح نتانياهو كه با خشم گفته ايران هر چه مي‌خواست از اين مذاكرات به دست آورد و غرب چيزي نگرفت، را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: این جمله گرچه براي تحريك آنها گفته شده  اما خيلي معنادار است.

هاشمی افزود: حضور وزراي خارجه كشورهاي 5+1 در ژنو، حاكي از اين است كه مذاكرات وارد مرحله جديدي شده است و اميدواريم با شجاعت و صراحت تيم مذاكره‌كننده جمهوري اسلامي ايران كه قطعاً در چارچوب منافع و مصالح نظام و رهنمودهاي رهبري حركت خواهند كرد، نتايج گفتگوهاي سخت پيش رو، به سمت پيشرفت باشد.

هاشمي رفسنجاني گفت: البته امروز رژيم اسرائيل در دنيا منزوي و عصبانيت آن به دليل ضعف در مقابل اراده و عزم دولت و مردم ايران است و 5+1 اگر صداقت دارند نبايد تحت تأثير تندروها زياده‌خواهي كند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها