کد خبر: ۱۸۱۵۴۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۲۱ آبان ۱۳۹۲
دولت عربستان سعودی در تلاش برای کم جلوه دادن اختلافات با آمریکا گفت: روابط ریاض و واشنگتن بر اساس احترام متقابل استوار است.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از مجله الجزیره العربیه، دولت عربستان سعودی در پایان جلسه هفتگی خود در بیانیه‌ای گفت: روابط عربستان و آمریکا بر اساس استقلال و احترام متقابل و خدمت به منافع مشترک استوار است.

در این بیانیه آمده است: دولت عربستان در جلسه خود تحولات و رویدادهای جهان عرب، منطقه و عرصه بین‌المللی از جمله سفر هفته گذشته جان کری وزیر خارجه آمریکا به ریاض را مورد بررسی قرار داد.

این بیانیه افزود: در این سفر افق‌های همکاری بین آمریکا و عربستان و تحولات مسئله فلسطین و اوضاع سوریه به همراه تحولات منطقه و عرصه بین‌المللی و مواضع دوطرف در قبال آن بررسی شد.

این بیانیه همچنین بر تمایل ریاض و واشنگتن با جدیت، شفافیت و اعتماد متقابل برای یافتن راهکارهای لازم جهت حل و فصل این مسائل تاکید کرد.

روابط عربستان و آمریکا در پی منصرف شدن واشنگتن از اقدام نظامی علیه سوریه و توافق آمریکا و روسیه درباره سوریه و همچنین رویکرد واشنگتن برای مذاکره جهت رسیدن به توافق با ایران تیره شده است.

عربستان این رویکرد آمریکا را به زیان خود در منطقه می‌داند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها