کد خبر: ۱۸۱۵۳۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۲۱ آبان ۱۳۹۲
کارشناس سوری گفت: «ایمن الظواهری» اخیرا متوجه شد که سازمان تروریستی القاعده به علت ضربه‌های ارتش سوریه در تنگنا قرار گرفته است و لذا «داعش» نمی‌تواند اهداف از پیش ترسیم شده را محقق سازد.

«نبیل کنه» کارشناس سوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، با اشاره به سخنان اخیر «الظواهری» رهبر القاعده مبنی بر اینکه مقر «امارت اسلامی عراق و شام» موسوم به «داعش» در عراق و مقر جبهه النصره در سرزمین شام است، چنین اقدامی از سوی الظواهری را تلاشی برای پایان دادن به درگیری‌ها بین گروهک‌های مسلح در سوریه خواند.

وی با بیان اینکه «الظواهری» اخیرا متوجه شده که سازمان تروریستی القاعده به علت ضربه‌هایی که از ارتش سوریه دریافت می‌کند و همچنین به علت نفرت ملت سوریه از این گروهک‌ها، در تنگنا قرار گرفته است و لذا «داعش» نمی‌تواند اهداف از پیش ترسیم شده مبنی بر تشکیل امارت اسلامی عراق و شام را محقق سازد، افزود: الظواهری به دنبال راهی برای وحدت بخشیدن به گروه‌های مسلح تحت عنوان جدید و محقق ساختن هدف خطرناک‌تر یعنی فکر جهادی است.

نبیل کنه با بیان اینکه الظواهری شکاف‌های موجود بین گروه‌های مسلح را تهدیدی برای ادامه حیات این گروهک‌های می‌داند، افزود:‌ الظواهری افراط ناشی از اتحاد بین این گروه‌های مسلح و تنوع محافل تروریستی که عملیات تروریستی را (در سوریه) رهبری می‌کنند، دریافته است.

وی در پایان گفت: نمی‌توان از تلاش الظواهری برای وحدت بخشیدن به مرجعیت رهبری این گروه‌های مسلح و سازماندهای دوباره آنها تحت عناوین مختلف غافل شد. او به دنبال بازساماندهی گروه‌های مسلح به منظور ایجاد محبوبیت برای آنها در بین افکار عمومی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها