کد خبر: ۱۸۱۰۸۵
زمان انتشار: ۲۰:۴۱     ۱۹ آبان ۱۳۹۲

بررسی آژانس حقوق بنیادی اروپا نشان داد که احساسات ضد یهودیت در این قاره در سال‌های اخیر افزایش یافته است و به طور فزاینده‌ای در فضای مجازی نیز گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، طبق این بررسی، 66 درصد از یهودیان اروپا، یهودی ستیزی را مشکل بسیار بزرگ برای کشور خود می‌دانند.

76 درصد از یهودیان اروپا نیز معتقدند که این شرایط در پنج سال اخیر بدتر شده است. آن‌ها می‌گویند که تبلیغات ضد یهودی در فضای مجازی افزایش یافته است.

این بررسی در فضای مجازی و از هشت کشور اتحادیه اروپا (بلژیک، انگلیس، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، لتونی، سوئد) که 90 درصد از یهودیان این اتحادیه در آن‌ها زندگی می‌کنند، صورت گرفت.

از بین این کشورها، ضد یهودی‌گری در فرانسه، بلژیک و مجارستان بیش از سایرین در زندگی، رسانه‌ها و حتی در خیابان‌ها به چشم‌ می‌خورد.

به خصوص کشور مجارستان در سال‌های اخیرا بارها هدف انتقاد قرار گرفته است زیرا ویکتور اوربان، نخست وزیر این کشور در برابر چنین حوادثی، واکنش خاصی نشان نمی‌دهد.

طبق بررسی، 21 درصد از یهودیان اروپا عنوان کردند که در سال‌های اخیر به دلیل اظهار یهودی‌ بودنشان، مورد اهانت و یا ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

حدود 23 درصد از آن‌ها نیز از اظهار به یهودی بودن و یا رفتن به مراسم‌ها و مکان‌های یهودی به دلیل خطرهای امنیتی خودداری می‌کنند.

چنین محدودیت‌هایی حدود یک سوم پاسخ دهندگان را به فکر مهاجرت انداخته است. حدود 5850 یهودی اروپا در این بررسی شرکت کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها