کد خبر: ۱۸۱۰۷۷
زمان انتشار: ۲۰:۳۹     ۱۹ آبان ۱۳۹۲

ائتلاف مخالفان سوریه تاکید کرد تنها به شرط ارائه طرح‌هایی از سوی سوریه و روسیه مبنی بر جدیت نظام سوریه برای شرکت در نشست ژنو 2، حاضر به مشارکت در این نشست است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیرة، ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که منتظر دعوت‌نامه از سوی بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل برای شرکت در نشست ژنو 2 است.

همچنین ائتلاف مخالفان سوریه تاکید کرد تنها در صورتی حاضر به مشارکت در ژنو 2 است که طرح‌هایی را از سوی روسیه و سوریه مبنی بر جدیت نظام سوریه برای مشارکت در ژنو 2 دریافت کند.

خالد الصالح، سخنگوی ائتلاف مخالفان در این‌باره گفت: همیشه گفته‌ایم که ما از کنفرانس ژنو 2 حمایت می‌کنیم اما از این می‌ترسیم که نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در این نشست جدی و پایبند به نتایج آن نباشد.

وی افزود: ما تمایل داریم که در نشست ژنو2 مشارکت داشته باشیم، اما تمام کسانی که در این نشست شرکت می‌کنند باید با جدیت وارد این نشست شوند نه تنها نظام بشار اسد بلکه روسیه نیز به عنوان هم‌پیمان سوریه باید حضور جدی داشته باشد.

الصالح با اشاره به نقش روسیه در آغاز عملیات از بین بردن سلاح‌های شیمیایی سوریه گفت: ما می‌خواهیم که روسیه اعمال فشار بیشتری بر دمشق کند، همانطور که در خصوص مساله سلاح‌های شیمیایی شاهد آن بودیم.

این مسئول مخالف سوری با بیان اینکه ائتلاف منتظر دعوت رسمی بان کی مون جهت شرکت در نشست ژنو 2 است مدعی شد، بشار اسد نمی‌تواند هیچ نقشی را در راهکار حل بحران سوریه چه در دوره انتقالی و چه پس از آن داشته باشد.

نشست ائتلاف مخالفان سوریه از روز شنبه به مدت دو روز با هدف تعیین موضع نهایی این ائتلاف در خصوص ژنو 2 و تشکیل دولت موقت در شهر استانبول ترکیه آغاز شده است.

از سوی دیگر، حسن عبدالعظیم، دبیر هیات‌ هماهنگی مخالفان سوریه در این خصوص گفت: قدم اول برای آغاز راه کار سیاسی در سوریه تشکیل یک حکومت انتقالی به ریاست یکی از مخالفان نظام سوریه است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها