کد خبر: ۱۸۱۰۳
زمان انتشار: ۱۶:۵۲     ۳۰ مرداد ۱۳۹۰
حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به پاکستان در هفت سال گذشته جان 168 کودک را گرفته است.
 

به گزارش 598 به نقل از واحد مرکزی خبر ، براساس تحقیق «اداره روزنامه‎نگاری تحقیقی» مستقر در لندن ، شمار تلفات حملات هواپیماهای بدون سرنشین سازمان سیا به مناطق قبیله‎نشین در پاکستان ، بیش از میزانی است که پیشتر اعلام شده بود.

براساس این گزارش ، فقط حدود چهار درصد 2900 کشته در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا افراد شبه‎نظامی بوده‎اند.

این گزارش افزود: سازمان سیا از سال 2004 در پاکستان 291 حمله با هواپیماهای بدون سرنشین انجام داده است که این میزان هشت درصد بیشتر از آنچه که در تحقیقات قبلی ذکر شده بود، است.

بیش از 80 درصد مجموع این حملات در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما انجام شده که معادل هر چهار روز یک حمله است.

واشنگتن ادعا می‎کند که این حملات هوایی افراد شبه‎نظامی را هدف قرار می‎دهد که برای کمک به طالبان در حمله به نیروهای خارجی تحت رهبری آمریکا از مرز پاکستان وارد افغانستان می‎شوند.

با این حال ، افراد محلی می‎گویند: غیرنظامیان قربانیان اصلی این حملات خلاف قطعنامه‎های سازمان ملل هستند.

تازه‎ترین گزارش «موسسه بروکینگز» نشان می‎دهد که حملات غیرقانونی برای هدف قرار دادن هر شبه‎نظامی ، جان 10 غیرنظامی را گرفته است.

اسلام‎آباد بارها این حملات را به عنوان نقض حق حاکمیت خود محکوم کرده و تاکید کرده است که چنین حملاتی در جنگ تحت رهبری آمریکا با تروریسم نتیجه عکس داشته است.

سازمان ملل می‎گوید: حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در پاکستان چالش فزاینده‎ای برای نقش بین‎المللی قانون به وجود آورده است.

«فیلیپ آلستون» نماینده ویژه سازمان ملل در زمینه کشتار فراقضایی در گزارشی در اواخر اکتبر (آبان 89) 2010 گفت: این حملات نقش در نظر گرفته شده برای محافظت از حق زندگی را نقض می‎کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها