کد خبر: ۱۸۰۸۲۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۱۹ آبان ۱۳۹۲
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان درباره انتصاب های اخیر وزیر علوم گفت: این مسئله شبهاتی را در ذهن ایجاد می کند شاید وزارت علوم توسط اصلاح طلبان سهم خواهی شده است و این موضوع باعث می شود افرادی که به حرکت اعتدال دولت اعتماد داشتند به آن شک کنند.
سعید اصغریان، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، درباره انتصابات اخیر وزیر علوم گفت: اتفاقاتی که درچند روز اخیر در وزارت علوم افتاد مهمترین موضوع آن انتخاب میلی منفرد به عنوان معاون آموزشی و توفیقی به عنوان مشاور وزارت علوم نگرانی بسیاری از دوستان انقلابی که امید داشتند دولت اعتدال مطابق شعار و مشی اعتدال حرکت کند، اما این اتفاقات باعث ناامیدی بیشتر شد.

وی با بیان اینکه باید این سئوال را از وزیر علوم پرسید که آیا ضرورتی داشت با این سرعت بعد از انتصاب، از افرادی که از مجلس رای اعتماد نگرفتند در سمت های مختلف استفاده شود، خاطرنشان کرد: این موضوع شبهات زیادی را در ذهن ایجاد می کند شاید وزارت علوم به سمت سهم خواهی توسط اصلاح طلبان پیش می رود و آنها حاضر به کوتاه آمدن نیستند این موضوع باعث می شود افرادی که تاکنون به دولت اعتماد داشتند و خط حرکت دولت را اعتدال می دانستند با این حرکت ها به مشی اعتدال دولت شک کنند.

دبیرکل تشکل جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: دلیل اصلی رد صلاحیت افرادی مانند توفیقی و میلی منفرد حضور و نقش آنان در فتنه 88 بوده است فتنه ای که براساس شواهد و قرائن از آن می توان به عنوان کودتای مخملی یاد کرد پس وزیر دولت اعتدال چگونه حاضر می شود این افراد که به سمت براندازی نظام پیش رفته بودند به عنوان معاونین خود اعلام نمایند.
 
اصغریان با بیان اینکه از وزیر علوم انتظار می رود در انتخاب افراد از خط مشی و روشی برای مدیریت این وزارتخانه استفاده می کند که بیش از حال حاضر مطابق خواست جامعه دانشجویی و منویات رهبری باشد، ابراز داشت: وزیر علوم باید دغدغه افراد ارزشی و تشکل های اسلامی را در انتخاب معاونین لحاظ نماید.

وی درباره واکنش مجلس به انتصاب های اخیر و استیضاح وزیر علوم گفت:  در این رابطه موضعی که جامعه اسلامی دارد این است که شاید استیضاح فقط با گذشت چند روز از کار وزیر علوم خیلی شایسته نباشد و بتوان بهتر از این عمل کرد تا بدون انجام استیضاح مسئله را حل نمود.

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان در پایان ابراز داشت: از وزیر علوم انتظار می رود با هماهنگی و مشورت گرفتن بیشتر از تشکل های دانشجویی و نمایندگان مجلس مسائل را قبل از اتفاق پیگیری کنند تا چنین مسائلی رخ ندهد و موجب ناامیدی دوستداران دولت نشود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها